Helgen som gått

2009-04-28 @ 08:11:43 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Helgen som gått har varit jättebra, har inte varit hemma mer än för att sova så den har känts både lång och kort på samma gång.

Slutade 6 på fredagen och utgång stod på schemat så stressade ner i mitt rum och fixade till mig, hade en snabb middag med min värdfamilj och sen skjutsade min värdpappa mig till bussen. Klockan var typ halv åtta och det var ljust ute, men ändå vågar de inte låta mig gå till bussen eftersom det är gäng som hänger där. Min värdpappa ville inte ens skjutsa mig till den närmsta hållplatsen (typ där alla bussar möts) för han tyckte inte jag skulle stå där själv. Det var bara att gilla läget. Jag var ganska tidig downtown så satte mig på McDonalds och tryckte i mig en liten pommes, liten cola och en McFlurry Oreo (jag är rätt korkad eftersom jag först kände mig upprörd över att dom inte hade "Original-McFlurryn" med daim här, haha).

Sen ringde Louisa (som också är från Örebro!) och jag begav mig till Starbucks där hon, Malin och Madde befann sig. Vi väntade in Sara och Linn och sedan tog tjejerna bussen medan jag själv åkte med Louisa och Madde som hade bil till ett ställe där massa andra au pairer förade lite. Jag hade jag-håller-på-att-bli-sjuk-känslor så kändes som jag var i en dimma mest hela tiden. Efter en liten stund beslöt sig Louisa och Madde för att åka vidare till ett husparty och jag hängde med. Vi kom dock aldrig dit, utan stannade till och för french fries och milkshake på Dicks. ingen kände sig speciellt taggad på något party så Madde skjutsade hem mig och jag somnade pladask när jag kom hem.

På lördagen hämtade jag upp Louisa i west Seattle och vi åkte till U-district. Helt underbart område som jag vill åka tillbaka till många gånger! Vi började med lite Starbucks och gick sedan runt i affärer hela dagen. Mysigt! Lunch blev det på Blue C Sushi. Där kommer maten in på band! Tallrikarna har olika färger (priser) och sen är det bara att plocka vilka man vill ha så betalar man när man går. Dit ska jag ta dig Emma! Du kommer älska det!




Kvällen bestod av mexicansk middag downtown och sedan The Holiday hos Louisa på hennes värdfamiljs bioduk!



Åkte hem därifrån vid två-tiden och på rampen från I-5 stod jag och väntade vid ett trafikljus när jag blir påkörd bakifrån. La i friläge och drog i handbromsen och kollade sedan i bakspegeln. Föraren hänger då över ratten och ser helt röd och glansig ut i ögonen. Jag hann inte bestämma mig för vad jag skulle göra innan han gasade och körde om mig och svängde höger (vi stod i vänsterfil). Så jag memorerade registreringsnumret och skrev ner. Var helt stel i kroppen och massa bilar bakom tutade och körde om mig. Försökte ringa min värdmamma hur många gånger som helst, men hon svarade inte. Mitt i allt börjar min svenska mobil vibrera i väskan och då ringer mamma. Snacka om att mammas och min hjärna är ihopkopplad på något konstigt vis. Så jag svarade och körde in på en väg och började störtböla. Skakade i hela kroppen. Sen körde jag hem och väckte min värdmamma och berättade (och började såklart gråta då med). Hon tog det i alla fall jättebra och kramade  mig och frågade bara om jag var okej hela tiden.

Söndagen åkte jag downtown och träffade Louisa. Vi började med en Starbucks innan vi började leta löparskor till mig. Eftersom jag har mina gigantiska, gjutna inlägg hittade jag inga bra så blev inget köp denna dagen. Vi gick istället och mötte upp Madde och hennes mamma som är här på besök. Blev sen lunch och sedan åkte vi hem till Madde och hämtade hennes bil för att bege oss mot Ikea för köttbullsmiddag! Underbart gott. Lite Cheesecake Factory (där vi fick milkshake istället för smoothie som vi beställde, hmm) på det och sen mådde jag prima. 






 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback