Matfixerad

2009-04-28 @ 08:40:17 • Kommentarer (6)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Rätter som jag skulle vilja ha just nu är (utan någon speciell ordning):


Spagetti och köttfärssås med ketchup, finrivna morötter och keso.


Stuvade makaroner


Inbakad fläskfilé med hasselbackspotatis


Varma mackor med tonfiskröra


Korvstroganoff med mango chutney i


Grillad fläskfilé med nypotatis och bearnaisesås (helst ska det vara i båten)


Risgrynsgröt med kanel, socker och mjölk

Sen vill jag såklart ha svenska pannkakor med jordgubbssylt också!

Andra saker jag saknar:







Kommentarer

Postat av: Anonym

Vad har hänt? Längtar du efter varma mackor med tonfiskröra?????? Hahahaha....det var det roligaste jag hört på länge....

2009-04-28 @ 21:54:51

Postat av: Mammi

Varma mackor med tonfiskröra? Jag tror jag skrattar.....du vet vad jag menar.....hahahahaha

2009-04-28 @ 21:57:01

Postat av: Sis

HAHA shit vad roligt ! verkligen hemmamat ju! den får du äta sen :) du får gå på nån "swedish shop" o köpa knäckebröd o dylikt!

2009-04-28 @ 22:24:42

Postat av: Pauline

ÅH VAD GOTT!!!!!!!!!!

2009-04-29 @ 06:24:15
URL: http://paulineahl.blogg.se/

Postat av: Sofia

Mamma - jag har aldrig sagt att jag inte TYCKER OM varma mackor med tonfiskröra. Det är bara det att man kan bli liiiiiite trött på det när man äter det varje helg i fem år. Men nu har jag varit utan i två månader så bring it on again!



Emma - haha, ja saknar verkligen hemmamaten ju! köpte knäckebröd på Ikea igår! :D finns ett skandivansikt kvarter här också och tydligen ett café som har massa svenska saker.



Paulin - I KNOW! Vi måste ordna massa svensk mat när jag kommer till D.C! :D Kom på en sak till: POTATISSALLAD! ;)

2009-04-29 @ 07:32:07
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Postat av: Anonym

nypotatis, inte färskpotatis då? :P Hittade våran PANK burk igår! haha. jag dör varje gång jag läser det.

" du vet Tom, han hade en porrtidning. Så himla konstig är han. jag ba: öööööööh!!" hihi!

2009-04-29 @ 09:41:32
URL: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback