My B-day

2009-04-24 @ 06:55:12 • Kommentarer (2)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Nu var det riktigt länge sen jag uppdaterade bloggen! Har hänt ganska mycket sen sist, men i detta inlägg tänker jag bara berätta om gårdagen: min födelsedag!

Min värdfamilj vet om att jag haft ganska mycket hemlängtan på sista tiden så de ansträngde sig väldigt mycket inför min födelsedag, frågade om min favoriträtt och favorittårta och så vidare. Kom hem ganska sent på tisdagskvällen då jag var ute och träffade några andra tjejer här. När jag kom hem fick jag typ inte komma in i köket och de var väldigt hemliga av sig. På onsdagsmorgonen hörde jag skrammel i köket redan vid sjutiden och sen vid åtta knackar det på min dörr och så står hela gänget där: mina värdföräldrar, McKenzie (4 år) och McKayla (8 år). Fick blommor, sång och frukost på sängen och så sa alla i kör "Grattis på födelsedagen!" på svenska. De läste från ett papper, haha så söta.





Sen öppnade jag mina presenter från världens bästa familj: mamma, pappa och Emma!









På kvällen var det middag i form av vegetarisk lasagne (min favorit!!) och chokladtårta med limeglass till efterrätt! Fick sång och paket!







Efter middagen åkte jag ut för att träffa vänner. Skulle hämta upp Caroline som bor på andra sidan  Seattle, men körde fel på motorvägarna i två timmar innan jag till slut hittade tillbaka downtown och mötte upp de andra. Caroline, Louisa (som också är från Örebro!), en au pair från Mexico som jag inte träffat förut, Sara, Linn och Malin väntade på Johnny Rockets där de har underbart goda milkshake. När han som jobbade där fick reda på att jag fyllde år försvann han ett tag och kom tillbaka med en jättestor tallrik med glass, Oreo, chokladsås och körsbär. Gulligt eller vad! Med det och en stoor milkshake i magen sa jag sedan hej då till tjejerna och gick och försökte hitta min bil. Gick inte så bra. Var några rätt läskiga killar som började ropa saker efter mig och såg att jag inte riktigt hittade så två medelålders kvinnor frågade om jag var okej och om jag ville att de skulle gå med mig dit jag skulle. Ringde i alla fall tjejerna igen och så fick de gå runt ett bra tag med mig innan vi hittade min bil. Lokalsinnet var inte på topp idag! De fick sedan köra före mig först till en bensinmack (eftersom jag kört slut på bensinen) och sedan ut på I-5 South.

Hade en jättebra födelsedag i alla fall! Tack alla!

Kommentarer

Postat av: Mammi

Härligt!!!

2009-04-24 @ 11:32:39

Postat av: Sis

Men ååh vad fina bilder! :) gulliga familjen är!

mer bilder, och gärna filmklipp också, såå kul att se! Haha, det där sista har du inte berättat ;) om bilen, tur att kvinnorna följde dig en bit, akta dig för läskiga killar huh! PUSS bästa

2009-04-24 @ 12:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback