Ups and downs

2009-04-29 @ 07:21:25 • Kommentarer (6)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Jag har verkligen ups and downs hela tiden, inte från dag till dag utan kan räcka med fem minuter. Just nu mår jag i alla fall bra! Hursomhelst, eftersom jag aldrig berättar om min vardag (vilket ju är mitt jobb) tänkte jag berätta om hur hela min dag har varit idag, inte superintressant kanske men det får ni ta.

Vaknade av mitt alarm vid åtta i morse. Blev en snabb dusch och frukost i form av mitt underbara svenska knäckebröd med Kalles Randiga från Ikea och nyttiga flingor med mjölk. Sedan bar det av till Social Security Administration där jag skulle skaffa mitt Social Security number. Först kollade en polis igenom min väska, sen fick jag fylla i någon blankett och sätta mig ner och vänta. Fick sedan gå fram till en lucka och lämna fram pass och papper. Sen satt hon och knappade på datorn i minst tio minuter innan det kommer. "Ohh nooo, sorry vi kommer inte kunna göra detta idag för du behöver en stämpel på dett papper" säger hon och visar mig. Jahapp, tack AuPairCare för ÄNNU en grej som jag kan vara irriterad på när det gäller er. Åkte till Bank of America och satte äntligen in min check från förra veckan! Sedan bar det av till Apoteket för att spendera! Nytt schampo och balsam, face cleanser, tandborste, ögoncréme och lite annat smått och gott som jag tyckte jag behövde.

Sen var det meningen att jag skulle åka hem och fixa lunch till mitt värdbarn McKenzie och hennes kompis Taelyn innan jag åkte och hämtade dem hos Taelyn's nana, men vi har städerskor (ja, inte vet jag varför man behöver två på samma gång) här varannan tisdag så gick inte att komma fram i köket. Fick lite helgkänsla av lukten från rengöringsmedel och ljudet av dammsugaren som påminner så mycket om mamma och hemma. Får även mitt rum städat om jag plockar upp allt från golvet innan, så det är skönt!

Sedan bar det av till Taelyn's nana's house. Åh, jag blir alltid helt rörd när jag kommer dit för hon är så gullig och påminner om farmor när vi var mindre och var hos henne varje eftermiddag. Det hade blivit något missförstånd så barnen hade lunch hos farmorn istället, faktiskt jag med! ;) Pasta (eller noodles som alla kallar det här) med parmesan på. Vi kollade på en gammal version av Nalle Puh på VHS medan vi åt. Jag fick lite tårar i ögonen när jag satt där faktiskt. Sedan åkte jag och tjejerna hem och hämtade plastförkläden för sen bar det av till Clay Class! Hade en timme fri där så jag åkte till ett annat apotek och sen tog jag mig en iced Coffee Americano på Tully's. Hämtade tjejerna, lämnade Taleyn hos hennes nana igen och åkte hem med Kenzie. Tvättade lite och läste i över en timme för henne. Vid halv sex (den tjejen har låååånga dagar) hämtade vi McKayla från skolan. Jag skulle jobba till 20.00 denna kvällen så vi åt middag med min värdmamma och Kenzie fick ett litet utbrott (som oftast vid middagen) eftersom hon vill ha desert (sockerbruden!) utan att äta mat först. När min värdmamma åkt tog hon på sig skorna och skulle gå ut, men då bar jag upp henne till hennes rum och lät henne gråta och skrika för sig själv en stund. Jag och McKayla flippade ur downstairs med colombiansk musik och dans och lek (hon verkligen som Emma, Sarah och jag när vi var små. Så himla rolig!) så till slut kom Kenzie ner och ville vara med. Även om mina värdbarn kan vara jobbiga ibland är det på ett så extremt annorlunda sätt mot i min gamla värdfamilj. Även om de kan vara superarga här går de aldrig till angrepp mig personligen. När jag bar upp Kenzie till hennes rum la hon liksom huvudet på min axel och fortsatte gråta, mitt gamla värdbarn hade ju sparkat mig och varit helt tokig. Skillnaden här är även att det är kul när mitt stora barn kommer hem från skolan, inte döden som i min gamla värdfamilj. När barnen hade pyjamas på och tänderna var borstade kröp vi upp i Kaylas stora säng (haha, alla har ju dubbelsäng, även åttaåringar) och läste massa böcker. Deras favorit är Pippi Longstocking! De vill läsa den stora gula boken hela tiden och Kayla sitter ofta helt försjunken i pocketboken med Pippi i Söderhavet som jag gav till henne, hon har snart läst ut den och då ska vi se filmen!

Nu på kvällen var det storm här! Blåste som sjutton, vågorna slog in över tomten. Min värdpappa är i Europa denna vecka så hans bror kom hit och förtöjde om segelbåten så den inte skulle slita sig. När min värdmamma kom hem från sitt möte var hon ute och hjälpte honom så jag fick jobba lite längre. Kayla och jag lekte "Bulleribulleribock" som jag har lärt henne. Hon är riktigt bra på att lära sig svenska ord! Har även lärt barnen Dunken och att säga "Jag heter" på svenska. Eftersom McKaylas riktiga (mina värdbarn är adopterade) mormor är från Sverige är hon väldigt intresserad av Sverige och svenska saker. Hon har målat en stor Sverigeflagga och en Dalahäst till mig. Hennes dröm är typ att få en Dalahäst så mamma och pappa det kan ni ju ta med när ni kommer, haha. Hon pratar också om att hon älskar svenska pannkakor (ätit en gång tydligen) och mitt knäckebröd älskar hon också. Hon sa "Du vet jag har ju svenska ättlingar så tror det är därför jag gillar det, tror inte mamma och Kenzie gillade det så mycket". Haha söt!

Håller på att bli sjuk här, inte bra alls. Ska försöka kurera mig. Lite innan jag slutade jobba frågade Sara om jag ville hitta på något på kvällen och vi bestämde oss för att ta en kaffe. Men sen började hennes värdbarn spy på kvällen och mamman var inte hemma så hon var tvungen att stanna hemma. Vilket kanske var bra på ett sätt för jag borde verkligen lägga mig i tid idag eftersom jag känner mig lite krasslig. Min värdmamma sa att Kayla hade sagt att jag inte mådde bra så hon knackade på min dörr med en kopp te nu på kvällen. Gulligt!

I morgon jobbar jag 3 timmar. Ska hämta Kenzie från skolan och sen åka till någon park där hennes klass ska äta lunch. Sen bär det av mot swim class, hem och vila ett litet tag innan det är fiolklass och sen slutar jag! Ska nog försöka åka till Southcenter då för att köpa springskor och sedan ska jag träffa Carro downtown på kvällen. På torsdag har Kenzie och Taelyn playdate och då har jag lovat att vi ska baka svenska chokladbollar. Kenzie pratar om det hela tiden. På kvällen är det ju även VALBORG! Får se vad som händer då.

Och vill knappt logga in på facebook längre bara för att alla från D.C heter "33 grader idag", "Åhh, vad jag älskar värmen" och "Klockan är 22.00 och det är 25 grader ute". HATAR ER!! Haha, nej jag är bara väldigt, väldigt avundsjuk.

Love

Kommentarer

Postat av: Mammi

Vad det är roligt att läsa om din vardag. Den verkar gå i full fart, det gillar ju du ;)Vi ska inte glömma dalahästen, lovar!

2009-04-29 @ 17:37:51

Postat av: Pem

Du kan logga in på facebook nu vi har regn idag haha.. Btw låter som du har hittat rätt och trivs kanon, ha det bra kramar

2009-04-29 @ 19:24:00
URL: http://metrobloggen.se/pem

Postat av: Pauline

haha ;) vi har haft regn och kallt idag.. så länge varade värmen.. Men det låter som du har det jätte bra hos den nya familjen:D:D:D

2009-04-30 @ 03:14:53
URL: http://paulineahl.blogg.se/

Postat av: Sis

mer sånt här !! sviinkul att läsa :D tycker barnen verkar jättehärliga!

2009-04-30 @ 08:55:03

Postat av: nathan

jättekul att läsa om hur du har det till vardags :).

Saknar dig mer än någonsin måste jag säga. Inte långt kvar tills jag också åker nu ju :)

2009-05-04 @ 00:09:08

Postat av: Sofia

Pem - haha, ja jag älskar när ni har regn! YES!



nathan - åh, jaa nu drar du ju snart!! skype nån dag?

2009-05-05 @ 02:44:52
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback