Helgen

2009-07-14 @ 05:22:57 • Kommentarer (4)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Från och med i fredags och en vecka framåt är jag ensam med mina värdbarn. Deras farmor kommer på kvällarna och sover här. I fredag åkte jag och Z till en strand där de även har en stor lekplats och massa restauranger. Var proppfullt med folk eftersom det var strålande sol och supervarmt ute plus att alla har sommarlov nu. Vi lekte lite i parken och sen gick vi bort en bit och åt hamburgare på ett ställe. Väl hemma fick hon se en film medan jag fixade i ordning mig lite. Packade hennes saker och sen skjutsade jag henne till farmorn där hon skulle sova över. Kvällen bestod av grillning i Gasworks park! Åkte och hämtade upp Martina (en ny svensk tjej här) och efter många om och men och hjälp av Madde och Carro lyckades vi hitta till parken där de plus Louisa befann sig. Vi lyssnade på Miike Snow och grillade kyckling och annat gott. Efter ett tag kom två killar som är vänner till de andra tjejerna. Pamela och Cinthya (mexicanarna) tittade också förbi.





Lördagen jobbade jag 10 till 5. Hämtade upp Z hos hennes farmor och sen fick vi en rundtur att farmorn i hela Queen Anne med omgivning. Hon åkte i bilen framför och pekade och viftade med handen utanför rutan när det var något jag skulle lägga extra märke till, haha. Sen åkte Z och jag och väntade vid färjan där McKayla skulle komma. Hon hade nämligen varit borta på camp en hel vecka själv. Var jättekul att se henne igen!


Jag kunde dock inte välkomna henne hem som jag ville. Fick nämligen världens migränattack när vi kom hem. Hade planerat att vi skulle bada eftersom det var supervarmt ute, men fick sätta på Hanna Montana till dem och slänga fram lite isglass istället. Sen gick jag till mitt rum och spydde som en hund/gris (vad säger man?!). Ringde farmorn och bad henne komma tidigare, men det var mycket traffik så hon kom vid fem i alla fall. Då däckade jag i mitt rum och sov till halv två på natten. Vaknade och borstade tänderna och somnade om. Denna gång var det i alla fall bättre än under 4th of July för då var jag så sanslöst dålig, spydde 6 gånger under kvällen/natten och hade så ont att jag inte kunde sova alls. jag hade i alla fall ingen kul lördagskväll alls och vaknade upp med ångest på söndagsmorgonen, ångest över att ha missat en lördagskväll. Sov i alla fall runt 16-17 timmar totalt sett, helt galet!

Söndagen bestod av au pair-möte i en "garden park" bara 5 minuter från mig.





Efter mötet åkte jag och Sarah till en Summer Festival som ägde rum i West Seattle. Där fick jag min rygg undersökt av en kiropraktor som såg att jag har en kota i min nacke "som ligger fel", vilket kan vara vad som orsakar all min huvudvärk. Så jag kanske ska gå och fixa till det hos henne. Vore ju kanon om min huvudvärk förvsann!

Vi var hemma en sväng hos Sarah innan vi tog oss downtown. Mötte upp Martina och så gick vi och såg "I love you Beth Cooper".

I morgon blir det good bye dinner på en restaurang i Alki Beach. Louisas au pair-år avslutas nämligen nu så hon lämnar Seattle på fredag och åker hem till kära gamla Örebro igen!

På onsdag är det Harry Potter-premiär och den vill jag inte missa!

Kommentarer

Postat av: Helen

Heeei!



Det ser ut som dere koser dere.. Jeg gleder meg helt sykt nå, klarer stort sett ikke å tenke på annet.. Å det er enda 2 uker til jeg reiser.. :S..



Well, gleder meg til å treffe alle :)



Klem Helen

2009-07-15 @ 13:30:47

Postat av: Sofia

Heej! Jaaa, shit nu är det inte långt kvar! :) Blandade känslor kan jag tro. Hade jag i alla fall!



Vi finns här och tar emot dig om två veckor! Din första helg här ska vi paddla kanot med au pair-gruppen! Det blir fint.



Kram kram

2009-07-15 @ 20:01:29
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Postat av: nathan

vad tyckte du om potter :O?

2009-07-16 @ 01:01:01

Postat av: Helen

Skal vi? Nei, så gøy!! Gleder meg :-D

Tja ikke så blandede følelser, enda, men gleder meg så mye nå at det går ut over søvnen.. Ligger gjerne 1 eller 2 timer å grubler før jeg sovner.. Litt slitsomt.. Håper det går over snart, herregud jeg reiser om 2 uker!! WUÆÆÆÆÆ

2009-07-19 @ 21:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback