Sommar i Seattle

2009-07-20 @ 08:57:36 • Kommentarer (1)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Helgen bestod av Cheesecake Factory med Martina på fredagskvällen. Blev en mysig kväll på uteservering, det är så varmt här nu att man kan sitta barbent och i linne ända till 12. Efter ett tag kom Madde och Carro och vi beställde jordgubbar med grädde. Carro hittade en glasbit i min cola vilket resulterade i att vi fick våra efterrätter gratis!




På lördagen jobbade jag 12-5. Martina kom och höll mig sällskap så jobbandet gick fort och var väl inte alltför ansträngande heller. Vi badade vid bryggan hela dagen. K hade köpt en ny bok så hon låg och läste och jag och Martina halvsov i solen.

 

Efter duschande och sminkande tog vi bilen till Alki Beach och åt middag på Pegasus. Sen åkte vi till Carro och körde Ring of Fire med henne, Madde, kanadensarna, Pamela och Cinthya. Vi gav oss på att klara game of poon vilket är när man räknar upp siffror i ordning cirkeln runt. Siffror som inte får sägas är siffror som innehåller talet 7, till exempel 7, 14, 21, 27. Vi plussade även på att man inte fick säga tal som innehåller samma siffror, till exempel 11, 22, 33 osv. Spelet ska gå fort och det är sjukt lätt att glömma bort sig, vilket jag irriterande nog gjorde ganska många gånger. Vid halv tre-tiden tog vi oss i kragen och insåg att vi behövde lite sömn denna helg också.

Min värdmamma fyllde år idag (söndag) och jag hade köpt Mama Mia till henne. Martina sov över hos mig så på söndagen gick till stranden som är precis bredvid mitt hus här. Det var riktigt varmt i solen så efter en stund kände vi för att doppa benen i vattnet. Jag gick ut en liten bit, hade vatten till halva vaden när jag hör och ser en badvakt ropa i en stor megafon: "Jeff! Go talk to that woman over there!" Helvete tänker jag när jag ser hur han springer mot oss som att jag var nära att drunkna. Springer upp ur vattnet och kastar mig på handduken samtidigt som jag och Martina börjar asgarva. Denna Jeff säger bestämt till mig att ska jag bada får jag hålla mig i den inringade delen, ja om jag så bara ska BEFINNA mig i vattnet. Efter mer solande pallrade vi oss bort till den inringade delen och jag frågade försiktigt om vi fick gå utanför den första linan (eftersom vattnet bara räckte oss till midjan där). Fick svar att då måste någon i båt vara där och sen ropar badvakten i megafon igen att en annan badvakt skulle ta ut roddbåten. Vi svarade att det var lugnt, vi kunde vara på den grunda sidan- En annan kvinna har tagit sig över linan till den yttre inringade delen och badvakterna får panik. En av dem (inte supersmidig om man säger så) springer i panik till roddbåten, kastar sig i den och ror för livet. När hon är framme har kvinnan redan simmat tillbaka till den "säkra sidan". Haha. Jag och Martina garvade verkligen rakt ut. "Sådär! Nu kan ni komma" säger badvakten stolt och tittar på oss och för att vara snälla simmade vi över och plaskade lite i några minuter innan vi gick upp. Snacka om att ta sitt jobb på allvar. De hade till och med övningar som fick mig att tro att jag befann mig i en Baywatch-inspelningen. Denna "strand" är ungefär 7 meter lång och 3 meter bred. Mindre än Hjälmarbaden! Vi fick oss ett mycket gott skratt i alla fall.

På denna bild syns vår tomt och vid segelbåten är bryggan där vi brukar bada i vanliga fall.



The life guard i roddbåten



Efter dusch åkte vi downtown och åt thaimat till middag. Lite shopping blev det också!





När Martina hade tagit bussen hem gick jag till Barnes & Noble. För första gången sen jag kom till USA kände jag ett riktigt sug efter att läsa igen. Gick runt länge och tittade innan jag bestämde mig för att köpa "My Sister's Keeper" och "My Lobotomy". Köpte även ett nytt telefonkort idag så nu kan jag äntligen ringa till alla er som inte har skype igen!

När jag kom hem vid halv tio var det full rulle på baksidan. Folk badade i bubbelpoolen och min värdpappa och K flög drake i badkläder. Jag orkade inte hälsa på alla så smög in i mitt rum och stängde dörren. Kände mig något asocial, men ibland orkar man bara inte. Jag börjar 8.30 i morgon, men antar att mina värdbarn kommer sova ganska länge. De brukar gå och lägga sig vid 8 i vanliga fall så hoppas de tar sovmorgon i morgon! Ska fortfarande vara soligt och varmt så vi kan nog bada mesta delen av dagen.

Kommentarer

Postat av: Amy

hej,

jag upptäckte din blogg (typ nu) och åh va jag blev glad, jag kommer nämligen till Seattle om några veckor. Jag skulle inte kunna få din mailadress? det hade känts skönt att snacka med någon som befinner sig där just nu och kan berätta hur det är, just nu är ångesten lite överflödig och jag börjar bli riktigt hypad över hela grejen liksom. :)

dessutom har jag inte hört sådär jätte många som ska dit nu när jag åker

2009-07-23 @ 23:00:34
URL: http://amydee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback