Am I free or am I tied up?

2009-06-19 @ 05:28:21 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

I tisdags hade jag och Z bestämt playdate på ett zoo med en en au pair från Mexico och hennes värdbarn. Z var kompis med detta värdbarn sen innan eftersom deras förra au pairer hade låtit dem träffas tidigare. Det var en bra dag för zoo eftersom det var lagom temperatur ute, inte för varmt och inte för kallt. Vi tittade på alla djuren och sen skulle vi köpa glass. Tog den minsta till mig och Z, men de var gigantiska. Helt sjukt! Och då är jag inte den som är liten i maten när det gäller glass!



På hemvägen var det fullproppat på I-5 som är motorvägen jag kör jämt så min värdmamma (och två tjejer jag frågade) försökte guida mig till en annan motorväg, men jag hittade den aldrig så tog I-5 i alla fall och det var inte så farligt med trafiken ändå! Under dagen hade jag känt mig ganska slö och trodde det berodde på att jag körde världens spinningpass på förmiddagen, men under bilresan hem började jag få mer och mer ont i huvudet. När vi kom hem blev det bara värre. Mådde verkligen jättedåligt och la mig i sängen redan vid åtta. Vid elva vaknade jag till och det kändes som någon sågade mig i huvudet med en motorsåg. Sprang upp och spydde och sen försökte jag somna om. När sådant här händer är det enda man vill att åka HEM, HEM, HEM! Hem till mamma som förstår och vet precis hur det är att ha sådan här huvudvärk.

På onsdagen hade jag svag huvudvärk hela dagen. Slutade vid fyra och då fixade jag mig lite och tog bussen downtown. Åt sushi för mig själv på Westlake och sen påbörjade jag min shoppinghysteri. Köpte först en  randig tröja på American Apparel och sen spenderade jag över en och en halv timme på H&M (blev i princip utkastad när de stängde vid nio och jag var den enda kunden kvar, haha). Köpte en svart längre kavaj, cerise shorts, mörkrosa chinosaktiga "killbyxor" (ja, de var från herravdelningen i alla fall), en svart väst och ett linne. Så himla nöjd. Vaknade dock upp mitt i natten och kom på att jag hade hittat ett par längre jeansshorts också. När jag kom ut från provhytten hade jag en miljon klädesplagg så lämpade över massa till hon som jobbade där så de måste ha åkt med där. Fattar inte hur jag kunde glömma dem! Får helt enkelt åka tillbaka på lördag och köpa dem. Som vanligt var det äckligt att gå från bussen och hem. Kom tre killar på andra sidan gatan och jag tänkte "nej, nej snälla bara gå förbi". Den ena ropade "How you doing love?" men jag bara gick på och ignorerade och då ropade han "Hey, I'm one of the nice guys". Jag vet inte riktigt hur man ska hantera sådant här. Carro, en svensk vän här, har en teori om att de blir provocerade om man inte svarar och bara ignorerar, men det är precis det jag alltid gör när sådant här händer. Jag kom hem välbehållen ännu en kväll i alla fall. Score!

Idag skulle jag börja jobba 2.45. Jag var på ett sjukt bra step-pass på gymmet på förmiddagen. Sen blev det tvättande och lite fixande i mitt rum innan min värdmamma messade mig och frågade om jag kunde hämta K (äldsta) i skolan för hon mådde inte bra. Så jag hämtade henne och lät henne kolla på TV och gav henne lunch. Tyckte verkligen synd om henne. Hon är så himla stark även fast hon mådde jättedåligt. Försökte göra allt jag kunde för hon skulle bli bättre eftersom familjen åker på sin segeltur i morgon kväll. Jag hoppas verkligen de kommer åka, för annars måste jag jobba lördag förmiddag, hehe. Senare hämtade vi Z och sen läste jag Beauty and the Beast (som var världens tjockaste) typ hela eftermiddagen. Mina värdbarn var jättegulliga idag. Utan att jag hade sagt något sa de "av alla au pairer och nannies vi har haft är du den allra bästa!" Vet inte om de kanske har sagt så till alla, men gulliga är de i alla fall! Fick extra många kramar idag också. Kanske är för att de åker iväg i morgon.

I morgon är det midsommar och det ska såklart firas! Och på måndag kväll anländer världens bästa Emma. I morgon kväll är starten på en tvåveckors-period som jag har sett fram emot så sanslöst mycket.

Love

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback