Åttonde helgen i Seattle

2009-06-09 @ 08:44:16 • Kommentarer (2)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

När jag och Sarah träffade Dayne i onsdags så blev vi inbjudna till en fest som hans vän skulle ha på fredagen. I fredags kunde hade han dock en väldig beslutsångest om han ville gå eller inte eftersom han jobbade till 10 på kvällen. Jag tappade tålamodet och tog en buss downtown vid halv nio-tiden för att vänta på vad som skulle ske. Gick till Starbucks och drack lite kaffe med Louisa och Carro som lyckligtvis befann sig downtown denna kväll. Det slutade i alla fall med att Dayne hämtade upp Sarah i West Seattle och sen mig downtown. Eftersom det redan var ganska sent hade han ingen lust att åka på den festen vi skulle på egentligen så vi begav oss till hans vän Dexter i Capitol Hill. Denna människa är 22 år och bor ensam i ett galet lyxigt hus. Han är in the navy så han är inte hemma så mycket. Jag fattar inte varför man har ett så fint hus om man aldrig är hemma. När vi kom till huset var det ingen där, inte ens Dexter var där, haha. Vi väntade in honom och sen stannade vi där tills 6 på morgonen! En annan vän till Dayne, Ryan om jag inte minns fel, kom även förbi och sen åkte vi hem till honom där killarna fixade frukost i form av egg and bacon. Mums! Fick skjuts hem av Dayne och jag somnade  i min säng vid 8-snåret.

Jag provar Dayne och Sarah :)Dexter

På lördagen jobbade jag 14.00 till 22.30. Var på dansklass och biblioteket med min yngsta (Z) och sen hade min äldsta (K) sleepover här hemma med hennes kompis Morgan (en tjej ja, haha). Z och jag hade mys i en trädgårdsstol, hon satt i mitt knä i sin rosa sovsäck, och kollade på när tjejerna badade. Galna tjejer, påminner mig väldigt mycket om mig och Johanna när vi var små, haha. Medan de värmde sig i the hot tub (som är utomhus!) hjälpte Z mig med middagen. Blev massa fixade i K's rum och många "Sofia, kan du komma upp ett tag igen!" innan de äntligen somnade! Sminkade mig lite snabbt och väntade in mina värdföräldrar. När de kom hem tog jag bilen och åkte till Capitol Hill där det var fest hos några killar (från Canada) som Carro lärt känna genom sin filmklass. Louisa och Madde kom förbi senare också. Himla lyckad kväll med supertrevligt folk.  Massa dans, Guitar hero och minglande blev det innan jag tog bilen hem vid halv fyra-snåret.



Söndag var det pannkaksfruksost på Swedish Cultural Center som gällde! Jag tog bussen dit och mötte upp Louisa, Carro, Madde, killarna från Canada plus några fler som också hängde på.



Jag följde sen med Louia och Madde hem till Louisa för lite vila innan vi åkte downtown och mötte upp med Sunit, Rich och Carro igen. Vi skulle nämligen på 3D-bio! Vi såg Up och jag tyckte i alla fall den var bra! Coolt med 3D! Efter filmen kom Kevin, ytterligare en kille från lördagen. Vi väntade in Eric, en svensk au pair som avslutar sin tid här på fredag. Vi åt alla middag på Red Robbin och Sunit fick sin egen klappande födelsedagssång av personalen eftersom han fyllde år dagen innan (var hans födelsedagsfest vi var på).



Många av bilderna i detta inlägg kommer från Carro. 

Kommentarer

Postat av: Sis

shit vad kul! fullt upp hela tiden ju :D

2009-06-09 @ 09:52:02

Postat av: Johanna

Jag håller med Emma där :D Och vad roligt med så många bilder!

2009-06-09 @ 10:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback