Helgen

2009-06-16 @ 06:11:46 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

På fredagskvällen var det som sagt Alki Beach med Sarah. Vi åt lite mat (lasagne, min favorit!) på Pegasus och sen satt vi och pratade lite i bilen innan vi åkte hem till henne och planerade lördagskvällen.

På lördagen jobbade jag halv tre till sju. Sen tog jag bilen till Capitol Hill eftersom vi skulle se Miike Snow! Vi fick vänta en lång stund innan de gick på, men det var absolut värt väntan! De är ruggigt bra!









Vi visste att två tredjedelar av bandet är svenskar så Louisa och Madde frågade sångaren (som för övrigt var sanslöst snygg, det tyckte nog 95 % av tjejerna där) om han var från Sverige, men han var från New York. När han gick iväg såg vi hur han sa något till en av de andra killarna och pekade mot oss så han kom ner och frågade om vi var från Sverige (på svenska) och vad vi gjorde i Seattle. Himla trevliga var de och fruktansvärt bra! Köpte cd'n och fick även deras T-shirt för halva priset (10 dollar) eftersom jag var från Sverige och en av de som sålde dem var också svensk och fru till en av killarna i bandet.

Efter konserten blev det en tripp till West Seattle eftersom jag skjutsade hem Louisa, Madde, Maddes två vänner från Sverige och Sarah.

Sov 5 timmar natten mellan lördagen och söndagen eftersom min värdmamma hade bjudit in mig till en brunch som hölls här i huset för hennes gamla bokklubb eller något sådant. Alla tog med sina familjer så var massa barn överallt. Jag var där mest eftersom en av min värdmammas vänner har en fransk tjej boende hos sig eftersom hon gör internship här i Seattle 5 veckor över sommaren. Hon kom i torsdags och sökte därför lite nya vänner. Hon var trevlig, men väldigt blyg. Hade på något vis förväntat mig att hon skulle vara äldre, men hon var "bara" 18. Vi hängde mest runt bordet där det fanns fruktsallad, pajer, bagels och muffins!

Efter brunchen bar det av mot host family picnic som var vårat au pair meeting för denna månad. Barnen lekte och jag hittade Sarah och hennes värdfamilj. Eftersom båda au pair-grupperna från AuPairCare var där var även Madde där och hon hade med sig sina två vänner från Sverige, Louisa, Pamela mfl. Träffade även en ny "kill-aupair" från Sverige, Magnus. Under sommaren kommer det även två andra killar från Sverige plus en tysk hit som au pairer. Det blir kul, eftersom vi inte har en enda kille i au pair-gruppen just nu.

Efter picnicen följde jag med Sarah och hennes värdfamilj. Var meningen att de skulle släppa av oss downtown, men helt plötsligt befann vi oss alla i Ballard där vi parkerade och påbörjade shopping. Hittade en fin väska som Sarah's mamma fick mig att köpa. Haha, hon är som mamma: "hittar man något man gillar ska man köpa det på en gång och inte vänta!". Jag gillar Sarah's värdfamilj så sjukt mycket. I bilen asgarvade vi alla fyra så vi nästan kissade på oss. Eller speciellt jag, Jenny och Jason eftersom Sarah lärde oss hur man säger "ekorre" på tyska och det lät som kinesiska så vi började peka ut genom rutan och ropa "ekorre" på tyska. Jag höll på att dö av skratt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback