How do you measure a year?

2009-06-11 @ 08:57:48 • Kommentarer (5)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Idag har jag varit i Seattle i 2 månader! På fredag har jag varit här 2 veckor längre än vad jag var i D.C. Tider går faktiskt sanslöst fort. Snart har jag varit i USA i 4 månader!

En liten update från veckan. I tisdags var jag och Z på playdate med min vän Chinatsu och de två barnen som hon tar hand om. Det ena barnet har en svensk mamma och det var i hennes hus vi var. Till att börja med ser huset väldigt svensk ut, men innuti fanns det även massa svenska saker såsom svenska kokböcker m.m. I barnets rum hittade jag en KP-tidning från 2002 och massa barnböcker från Sverige. Vi lät barnen leka med slip and slide, vilket i princip är en väldigt långt plastskynke som läggs i en backe och sedan sätter man en vattenspridare så barnen kan åka rutchkana nerför kullen.

Efter jobbet tog jag bussen och mötte upp Louisa, Madde, Carro och Eric. Vi började med en Starbucks och "hjälpte" sen Carro att försöka hitta ett par strandskor eftersom hon åker till Hawaii idag! Sedan promenerade vi till Capitol Hill och satte oss på en restaurang. Madde och Eric åt Slappy Joe's (ni vet, det som de äter på lägret i tvillingfilmen med Mary-Kate och Ashley Olsen). Jag beställde mangosorbet och fick in två pyttesmå skopor sorbet som gick på 6 dollar inklusive tax. Gissa vem som blev riktigt besviken?







Sen tog vi bussen tillbaka downtown och sa hej då till Eric som åker hem till Sverige på fredag.

Denna kväll är det senaste jag har gått från min buss själv, klockan var halv tolv tror jag. Som ni vet bort jag i ett bra område, men precis där bussen stannar "delas" gatan och på andra sidan är det ett fattigt område som är ganska otäckt. På bussen gjorde jag mig bered för strid: bytte min tighta jeansjacka mot min slappare collegetröja, satte scarfen över huvudet (att vara blond känns på något sätt inte så bra här, man skiljer sig verkligen från mängden), nycklarna mellan knogarna och mobilen beredd i andra handen. Sen började jag promenera.

Mucka inte med mig!



Man måste även tänka på att ha bra skor (inte sandaler) så att man kan kuta snabbt. Eftersom jag inte tänkte på att jag skulle komma hem så sent gjorde jag misstaget att ha kjol på mig.



Så planerande måste jag vara i min vardag här. Det äckliga är när det står bilar med motorn på och läskiga män som sitter i dem och tittar när man går förbi. Vad gör de där liksom? Jag kom i alla fall hem välbehållen!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Ja, jag skulle då passa mej för att hoppa på dej om du ser ut så där, haha ;) Nä, men egentligen, va läskigt att man måste förbereda sig så där "bara" för att gå från bussen och hem :/

2009-06-11 @ 10:45:30

Postat av: nathan

fan vad jobbigt att du måste planera efter massa äckel :/ Du får köpa dig en elpistol eller nåt ^^.

2009-06-12 @ 05:15:29

Postat av: lisa

sötis.

2009-06-13 @ 23:28:43
URL: http://www.metrobloggen.se/bobi

Postat av: lisa igen

amen vafan ja skulle ju fortsätta skriva! suck.

du verka ha de superkul därborta... ta hand om dej å råka inte ut för nåra gangsta people....

duktig du är på att blogga :)!

puss på dej från mig.

2009-06-13 @ 23:30:40
URL: http://www.metrobloggen.se/bobi

Postat av: Mammi

Viss information kan uteslutas här, tycker jag ;) ;) ;). Jag blir ju livrädd....fast vem skulle våga med den minen.....

2009-06-14 @ 08:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback