Lyckad midsommarhelg

2009-06-22 @ 07:17:15 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

I fredags slutade mina värdbarn skolan. Dagen blev väldig lätt för mig. Hämtade upp Z 11.40 och sen åkte vi till en mexicansk restaurang och mötte upp min värdmamma, hennes bror och min värdpappa för att fira att hon hade slutat. Sen åkte Z och jag och hämtade upp hennes saker från clay class och sen hem för ett bad innan vi hämtade upp K. När vi kom hem kollade de på den vanliga "fredags-eftermiddags-filmen" så jag kunde sitta vid datorn i mitt rum. Nice!

Det var meningen att min värdfamilj skulle åka iväg på sin segelsemester på kvällen, men på grund av vädret bestämde de sig för att vänta till söndag morgon. Efter jobbet tog jag bilen till Magnolia och hade midsommarmiddag med Carro, Louisa och Madde! Tyvärr var vädret inte så bra denna kväll, men det gick ändå. Vi mumsade svensk mat från Ikea, sköng snapsvisor och skrattade som bara den. Riktigt lyckat! Vi gjorde även våra egna midsommarkransar. Gick inte jättebra för mig i början, men slutresultatet blev helt okej ändå, haha. Lite senare kom Pamela och Cinthya (två tjejer från Mexico) förbi och deltog i våra svenska snapsvisor, haha. Vi körde drinkspelet Ring of Fire och sen tog jag, Louisa och Madde våra midsommarkransar och begav oss till gayklubben Neighbours för dans. Vi tog taxi till Louisa och somnade vid halv fem-snåret tror jag.


På lördagen vaknade vi upp tidigt eftersom Louisa hade au pair-möte på Starbucks 8.30. Efter det tog vi en runda på Safeway innan jag tog bussen downtown. Var meningen att jag skulle åka hem, men istället åkte jag till Fremont eftersom det var Solstice parade där man bland annat kunde se cyklister cykla nakna, haha galet.

.

Sen smsade min värdpappa och sa att de skulle segla (eller segla och segla, de gick ju på motor) under bron i Fremont precis där vi var om en liten stund. Sarah och jag åt lite mat och sen promenerade vi över bron precis när min värdfamilj skulle åka under. Var jättemycket folk på bron och de vinkade och ropade "Sofiiiiiaaaa, vi kommer saknaaaa dig!". Söta! Jag tog kort på dem och då tog min värdpappa kort på oss, haha.



Sen tog jag och Sarah bussen (bussarna) till Magnolia för att hämta "min" bil. Kvällen innan hade jag kört volvon (vilket jag alltid gör), men när jag körde på motorvägen började det låta konstigt så min värdpappa ville inte att jag skulle köra den hem ifall den skulle stanna någonstans mitt i natten (eller dagen efter, som jag hade planerat). Så han åkte dit på morgonen och kollade vad det var, men han trodde att det måste ha varit att takluckan var lite öppen och vinden hade gjort ljudet. I alla fall hämtade vi Mercedesen och tog hem den. Gillar inte att köra bilar jag inte är van vid. Sarah blev lite åksjuk och vi letade efter I-5 i 40 minuter, men annars gick allt bra. Haha! När vi kom hem till mig duschade jag och sen åkte vi hem till Sarah. Vi skulle egentligen ha träffat Dayne denna kväll, men planerna ändrades och vid halv elva bestämde vi oss för att åka downtown och gå på bio. "Away we go" såg vi och den var jättebra!

Idag har jag och Sarah varit och shoppat hela dagen i U District. Jag har aldrig handlat så mycket på H&M som jag har gjort sen jag kom till Seattle. Spenderade över 2 och en halv timme där idag. Sen köpte jag lite second hand-grejor också. Ska ta kort på allt och lägga upp i morgon tänkte jag!

Nu är Emma i bilen till Arlanda för att ta flyget hit! Om 23 timmar möter jag henne på flygplatsen här. Det känns så himla overkligt, men sanslöst kul! Min högsta önskan just nu är att vi ska få lika bra väder som det var här för några veckor sen.

Ikväll ringde min värdpappas bror och frågade om han kunde komma och hämta en keyboard som finns här. "Jag ringer bara för jag vill inte överraska dig när jag kommer över" sa han. Haha, det tyckte jag var komiskt för den gamla au pairen re-matchade ju eftersom han hade kommit på henne med att ha fest när min värdfamilj var borta. Så när han kom över frågade jag på skämt om han trodde att jag hade ett party going on. Men han sa att om han trodde det hade han aldrig ringt innan. Haha, men jag drev med honom och sa att alla mina vänner gömde sig på mitt rum. Jag undrar om han litar på mig eller känner att han behöver komma över och kontrollera då och då under tiden min värdfamilj är borta. Det återstår att se.

Nu har ni fått er ännu ett mastodoninlägg. Men håll till godo för jag kommer nog inte blogga så mycket när Emma är här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback