Måndag, tisdag, onsdag...

2009-06-04 @ 21:24:55 • Kommentarer (3)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Är inte alltid jag uppdaterar bloggen i veckan, men idag börjar jag 2.45 så nu har jag tid att slänga in ett inlägg.

Denna vecka har det varit runt 35 grader varje dag. Pust. I måndags jobbade jag som vanligt. Fullt upp hela dagen med barnens olika aktiviteter. På sena eftermiddagen gick vi till parken med en nanny och hennes au pair. Hon var 21 och pluggade på college samtidigt som hon extraknäckte med barnpassning. Trevlig var hon! Sen var mitt yngsta värdbarn grinigt. Hon skulle bada eftersom hon hade haft simning och circus under dagen, men det ville hon absolut inte. Hon var nog trött efter allt under dagen för när vi hade strulat med pyjamasen ville hon inte komma ner och äta middag och sen när jag kollade in i hennes rum så hade hon somnat. Så jag fick lite kvalititetstid med mitt äldsta värdbarn istället. Det händer inte ofta så det var mysigt. Värdpappans bror och hans ett-åriga dotter kom förbi en sväng och jag stekte svenska pannkakor.

På tisdagsmorgonen hade jag uppkörning! Klarade den så nu har jag amerikanskt körkort! På kvällen skulle jag på en matlagningsklass. Min värdmamma hade signat upp mig på det som en del i min födelsedagspresent. Var meningen att det skulle vara sallader, men hon hade missuppfattat dagarna så jag hamnade på cocktailparty. Haha. Vi var 7 personer som satt med tallrikar och sen lagade en kviinna mat vid spisen och visade hur allt skulle gå till. Vi fick äta av allt hon lagade. Mums. Kunde dock inte sluta tänka på Linnéa Good för kocken sa hela tiden "these guys" om allting. "Then you just put these guys into the pan" osv osv. Haha.

Onsdag kväll (igår kväll) åkte jag och hämtade upp Sarah i West Seattle och så åkte vi till Alki Beach. Ovanligt? Vi hade massa att prata om så vi köpte hamburgare, pommes och cola och satte oss på en stock nere vid vattnet och njöt av solnedgången och pratade, pratade, pratade.

Sen ville jag ha glass. Sarah försökte verkligen slita ut mig från affären, men jag sa "men snälla, bara en liten?" Slutade med denna glass, haha. Väldigt nöjd var jag i alla fall och tog mig 40 min att käka upp den.








Vid 11 kom Dayne, en av killarna från i söndags, förbi och så tog vi hans bil och åkte vi till någon pir där vi kollade på vattnet och pratade och planerade ännu mer vi ska göra alla tillsammans i sommar. Mysig onsdagskväll!

Nu har jag varit i USA i 101 dagar.

Kommentarer

Postat av: Sis

jag hade nästan glömt bort hur söt du är sofia :D så himla fina bilder, brun du är!

jag längtar såååå till alki beach!

haha så jäla kul, linneá "oså tar vi den här lilla killen o flyttar till.."

2009-06-05 @ 08:20:05

Postat av: Sofia

oj, tack emma! :) jaa, om 17 dagar sitter vi där, du och jag och säger "fatta att du är häääär nu, så jävla sjukt". haha ja, var är den där grabben nurå? (mobilen)

2009-06-06 @ 01:41:22
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Postat av: Anonym

Åh, du är så söt Sofia!! miss ya!

2009-06-07 @ 22:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback