Sverige!

2009-06-13 @ 02:10:57 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()




Denna hade K med sig igår när jag hämtade upp henne. Så otroligt gullig! Den sitter i hennes rum nu. Sen ville hon måla svenska saker, men jag hade några saker jag behövde fixa innan jag slutade så hon började själv. När jag kommer ner har hon målat två blonda tjejer, en längre och en kortare, på en äng och ovanför skrivit M över den ena (McKayla) och S över den andra. Hon är så söt. När jag hämtade henne häromdagen såg jag henne på skolgården på avstånd och kändes som det kunde varit jag när jag var 8-9 år. Vi är rätt lika faktiskt.

Nu sitter mina värdbarn klistrade framför Pippi Långstrump! De får kolla på en film i veckan, fredag eftermiddag och idag hade min värdmamma hyrt Pippi Longstocking! De har varit helt lyriska över det, haha. Det var det enda Z snackade om idag och K skippade till och med ett after school party för att kunna komma hem och titta. Ett bevis på att de tycker om Pippi är att de glömmer bort att äta sina popcorn som jag fixade åt dem. Om dessa barn glömmer att äta något som är gott, då vet man att det är något speciellt som händer.

Jag har också smaskat popcorn och tittat på Pippi, men kände att det kunde vara fint med lite datortid också (på jobbtid!). Slutar om 55 minuter och då ska träffa Sarah. Hon är sugen på party, men jag känner mer för en lugn kväll så vi får se vad vi hittar på.

Igår var jag och Sarah på Hangover. Toppenfilm! Innan filmen käkade vi lite på Johnny Rockets där vi båda råkade strö socker istället för salt över våra pommes. Sarah - "Oh my god, these are made out of sweet potatoes and I HATE sweet potatoes". Jag höll med och tog en ny påse "salt" eftersom jag inte kände någon smak. Men så grabbar Sarah tag i min hand och bara "Sofia, this is SUGAR!" Bummer!

Fan vad de klipper bort massa i denna pippi-film. Nu är de redan inne på kalaset när pippis pappa kommer. Så snabbt kommer det minsann inte på våra gamla VHS-filmer som pappa har spelat in!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback