Underbar helg! Söndagen

2009-06-01 @ 08:33:07 • Kommentarer (3)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

På söndagen var Sarah uppe före mig. Jag var så trött att jag knappt kunde röra mig så jag sov lite mer. Vid 11 gick jag upp. På med shorts, linne, solbrillor och sunscreen. Vi blev serverade omelett, toast och water melon av Jason. Mums! En ny au pair vid namn Catheryn kom dit och så åkte vi till en saltvattenpool i en park som jag inte kommer ihåg namnet på nu. Catheryn heter egentligen inte Catheryn. Hon är från Kina och hennes kinesiska namn är tydligen för svårt här så hon kallar sig Catheryn. Hon var trevlig och jättesöt, men det var svårt att prata med henne för hennes engelska var verkligen inte bra. I början var det lite molningt så vi frös vid poolen men sen kom solen! Åh vad jag älskar sol! Somnade i min solstol och vaknade av att Sarah puttar på mig och säger "Sofia, har du satt på sunscreen? Du börjar bli röd nu". Haha. Vi träffade två störtsköna killar (haha, inte som på lördagskvällen om man säger så) och så hände vi med dem Alki Beach och tog det lugnt vid någon "dold park" där man såg downtown skyline. De har båda bott i Seattle i hela sina liv (en var 22, en 25) så de ska visa oss alla sina guldkorn i sommar. På planen står även fallskärmshoppning, hiking, konsert och rafting vid en av killarnas hus. Nice. Verkligen trevliga och framförallt öppna. Vi blev inbjuda till deras kompis från high school som hade party och bodde precis vid stranden. Kändes kul, men vi var rätt trötta efter helgens bravader och hade noll smink eller kläder för kvällen (blir ju lite kallare där eftersom det är vid vid havet) så vi fick sjuts hem av dem.





Så som denna helg har varit, det var så jag föreställde mig au pair-livet innan jag åkte! Att träffa massa nytt folk hela tiden, skapa kontaker framförallt med amerikanskt folk i ens egen ålder! Så denna helg har jag been "livin' the dream!" I just love it!

Kommentarer

Postat av: Sis

FAAAN vad glad jag blir av o läsa detta! blev så glad av ditt mess inatt med! det är ju såhär det ska vara :D nu börjar jag bli avis på riktigt! ojoj :D faan vad kuuul!

2009-06-01 @ 10:43:10

Postat av: Johanna kusin

Sofia, det är nu det börjar..jag sa ju det, håll ut o vänta några månader så blir det så bra sen!Hoppas du kommer fortsätta känna såhär nu och NJUT_ av allt det där "osvenska" :-) O tänk va bra sen när du kommer hem o har massa barnerfarenhet, då kan ju du va barnvakt åt lilla Tor ;-) Ha d gott! kramar från oss!

2009-06-04 @ 16:07:45

Postat av: nathan =)

vilken härlig helg :)

2009-06-06 @ 13:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback