Underbar helg! Fredagen

2009-06-01 @ 07:51:05 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Vilken helg det blev! Det har varit riktigt varm och soligt hela helgen. I fredags jobbade jag 11.30 till 6 som vanligt. Min värdmamma var hemma för att ordna med ett party som mitt äldsta värdbarn skulle ha för sina vänner efter skolan så jag promenerade med mitt yngsta värdbarn till lekparken. Hon har varit sjuk i några dagar så vi åt lite snacks på en filt och sen somnade hon. Rätt skönt för mig att ligga där i skuggan och titta upp i träden och filosofera i över en timme. När vi kom hem var partyt i full gång! Alla tjejerna skrek och kastade sig i vattnet från segelbåten som ligger här nere vid bryggan. Helt galna var de. Sen satt de i bubbelpoolen ett tag innan de blev serverade glass och sen var det bad som gällde igen. Som tur var ville mitt yngsta värdbarn inte vara med och bada så hon tittade på film inomhus. Vilket innebar att jag inte behövde göra så mycket eftersom jag "var tvungen" (ansåg jag) att stanna med henne i huset. Villet ju inte lämna henne ensam där. Hehe. Så jag satt vid datorn och fixade och donade lite inför kvällen. Vid 7.20 tog jag bussen downtown och mötte upp Carro, Louisa och Madde. Vi begav oss till Safeway för att inhandla lite dricka inför kvällen och sen tog vi bussen till U district! Ibland stämmer det verkligen att amerikanska människor är öppna. På bussen downtown satt jag och pratade med en tjej nästan hela vägen och på denna bussen var det två tjejer som började prata med mig "bara sådär" (åh vad svenskt det låter, haha). Alla här tycker det är jättefascinerande att vi har kommit ända från Sverige för att bo i en familj och leva livet i Seattle. Alla säger "Åh, jag önskar att jag också kunde göra det". Den ena tjejen skulle till Finland om några veckor för att vara där i tre veckor och hon hade även träffat en annan svensk au pair på någon middag. Undrar vem det var. Vad jag vet känner jag alla svenska au pairer här i Seattle, haha. 

När vi hoppade av bussen påbörjade vi en lång vandring. Det var meningen att vi skulle på en fest först, men vi ändrade oss och med kartan i handen försökte vi hitta till en annan. Vi var nog alla rätt trötta, varma och började tappa humöret så smått. Jag hade textat med Sarah hela kvällen eftersom hon skulle ta en taxi till oss och hänga på till festen. Hade inte hört något blippande från mobilen på ett tag så skulle ta upp den och kolla. Hittade den ingenstans! Verkligen ingenstans! Vi vände upp och ner på båda mina väskor, men ingen mobil. Inget ljud när vi ringde till den heller. På vägen hade vi pausat och suttit ner för lite dricka och sminkning så jag kom på att den naturligtvis måste vara det. Jag hade ju hållt den i handen hela tiden och på stället hade jag tagit kort så jag måste ju ha lagt den i gräset. Vi promenerar den långa vägen tillbaka, men ingen mobil finns där. Jag börjar freaka ur, framförallt för att ingen annan hade Sarah's nummer och hon var ju helt ensam sent på kvällem. Till slut kommer Louisa på att vi hade ställt ner våra flaskor på en mur ännu tidigare. Kanske fanns mobilen där. Med nytt hopp i kroppen promenerade vi dit och tro på fan, mobilen ligger där på muren! Helt sjukt! Ni kan ju förstå hur glad jag blev! En minut efter att jag hittat den får jag sms från min värdmamma: "Är du safe och med dina vänner?" Haha. Ringde Sarah och så mötte vi upp henne och tog oss till festen. Väldigt lyckad kväll måste jag säga. Amerikanskt house party med mycket svensk elektromusik. Hängde mest utomhus på trappan, drack vin och pratade med allt trevligt folk!

Madde bättrar på sminket i gatskenetCarro spexarLouisa chillar

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback