Måndag 16 mars

2009-03-17 @ 00:41:08 • Kommentarer (1)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

I lördags kväll skjutsade min värdpappa mig och Andrea till metrostationen där vi än en gång tog metron till Washington D.C! Denna helg var det "Sverigeväder" här, det vill säga kallt och regning. Alla säger till mig att eftersom jag är från Sverige borde ju detta väder inte besvära mig så mycket. Gah, bara för att jag är VAN vid det betyder det väl inte att jag måste GILLA det! Hehe. Andrea som är från Colombia tyckte i alla fall det var svinkallt, vilket ju är förståeligt. När vi kom fram till D.C gick vi fram och tillbaka på samma gata säkert sju gånger eftersom vi inte kunde bestämma vart vi skulle äta. Var det inte för dyrt så var det för mycket folk eller så såg maten äcklig ut eller så var det något annat som inte passade oss, haha. Till slut bestämde vi oss för "California någonting" där vi käkade mexikansk mat, min favvomat number one! Efter ett litet tag dök Jenny upp och vi bestämde oss för att gå mot biografen! Efter många om och men såg vi Watchmen. Den sög något enormt! Inget jag rekommenderar. För lång och kass handlig, det tyckte vi alla tre.

Idag har jag varit i USA i tre veckor! Känns både längre och kortare på något vis. Det händer mycket just nu, och det kommer bli några förändringar framöver som jag inte riktigt vill skriva om här. Många av er vet redan vad jag pratar om och ni andra får helt enkelt vänta tills jag bestämmer mig för att skriva det här ;)

Nu ska jag ta mig till Montgomery Mall (för andra gången idag, var där med lilla killen och lekte på the playground förut).

Saknar er alla jättemycket, tro inget annat!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Sofia! Ställ genast in bilen i garaget!!! ;)

2009-03-17 @ 17:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback