Dags att uppdatera!

2009-03-26 @ 05:15:25 • Kommentarer (5)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Nu är det verkligen dags för mig att uppdatera här. Jag ska försöka skriva oftare och kortare, promise.

Vad har hänt sen sist? Jag har gjort massa saker sen sist! För att detta inlägg inte ska bli extremlångt (vilket det alltid blir annars) tänker jag begräna mig med att berätta att på tisdagen förra veckan mötte jag upp Zandra (som jag inte hade träffat förut) på Cheesecake Factory där vi åt lite mat. Supermysigt. På onsdagen var jag och Emelie på en mekikansk restaurang i Bethesda. Väldigt bra restaurang som jag definitivt kommer besöka igen. Här har de inte köttfärs till tacos, utan det är beef eller chicken vilket jag har stört mig på mycket eftersom tacos utan köttfärs inte är riktig tacos för mig. Men på detta ställe kunde man i alla fall beställa ground beef, vilket jag i och för sig inte gjorde men Emelie gjorde ;) Nu vet jag det till nästa gång i alla fall. Sen blev det Starbucks.

Thursday then. Vad gjorde jag på torsdagen? Frågar Pauline på msn nu, men ingen av oss har en aning om vad vi gjorde på torsdagen. På fredagen vet jag i alla fall vad vi gjorde! Då skulle jag och Pauline "gå ut och äta". Efter ett besök på Montgomery mall och några andra förslag slutade vi på McDonalds. Fancy! Sen åkte vi till Cabin John Mall och inhandlade snacks och åkte hem till Pauline i Rockville. Vi kollade tre avsnitt av "Vem vill dejta Linda Rosing". Vi led oss genom alla tre avsnitt med skräckblandad förtjusning. Det är ju ett avskyvärt program, men någonstans har väl producenterna lyckats eftersom vi sträckkollade tre avsnitt.

På lördagen kom Andrea hit och så åkte vi till metron i Bethesda. Vi hade otroliga problem med att hitta det rätta parkeringshuset och höll på att bli tokiga på alla "do not enter"-skyltar. Efter att ha vevat ner rutan och frågat ett antal personer hittade vi rätt och hoppade på metron till Silver Spring där vi mötte upp Jenny, Paulina, en tjej från Japan och en tjej från Thailand. Vi åt buffé! Och herregud vilken buffé! Där fanns allt från alla typer av asiatisk mat till junk food eller otroligt fräsch sallad. Och desserten sen! Alla möjliga frukter, kakor och glass som man fick ta själv från en glassmaskin. Fanns tre smaker! Jag var nog den som var mest fascinerad över glassmaskinen på hela restaurangen!

Kvällen bestod av utgång i D.C! Jag har hittat en grupp människor som är minst lika tidsoptimistiska som mig, haha! Jag tog bilen till Pauline där hon och Mattias (en svensk au pair här) väntade på mig. Efter ytterligare lite sminkande och plattande av hår (från min och Paulines sida alltså, haha) begav vi oss till en annan svensk tjej vid namn Ida som jag träffade första gången denna kväll. Vi promenerade till Elisabetta, en italienska som studerar här och bor inneboende hos en kvinna. Lägenheten var superfin! Vi åt god middag och förfestade innan vi tjejer (Mattias var tyvärr tvungen att åka tillbaka hem tidigt) tog metron till D.C! Det blev Ultra Bar och jag och Pauline fick två FETA svarta kryss på båda händerna. Sen kallade vakterna även tillbaka Pauline när hon hade gått in för de trodde att vi använde samma ID. De frågade även om alla från Sverige är blonda för de hade aldrig träffat någon därifrån som inte var blond. Haha! Det var lite komiskt på förfesten där vi var fyra svenskar som var blonda och sen Elisabetta från Italien som var mörk. I taxin hem till Pauline sov vi i omgångar. Creepy chaufför var det!



Otroligt lyckad kväll!!

På söndags segade jag och Pauline mest. Det var nästan sommarväder ute så en promenad blev det i alla fall innan vi åkte och hämtade upp Ida och tog oss till Ikea! Vi konstaterade att min gps inte är den bästa, men fram kom vi i alla fall. På Ikea åt vi köttbullar och blev förföljda av en svettig man med krycka. Det är ständigt män över 30 som raggar på oss här och som förföljer oss. Komiskt när vi är fler och kan garva åt det, men väldigt läskigt när man är ensam och någon gubbe ler sliskigt mot en och börjar gå mot en.







I måndags var det meningen att vi skulle åka till Starbucks, men tidsoptimister som vi alla är hann vi inte dit (stängde 10). Jag, Ida, Elisabetta, Pauline och Niels (tysk au pair som jag träffade första gången) åkte till en glassbar på Cabin John Mall där vi mötte upp ytterligare två svenska au pairer: Sara och Kristin. Vi åkte sen hem till Elisabetta och tog det lugnt tills klockan blev för mycket (som den alltid är nuförtiden) och det var dags att åka hem.

I tisdags kväll hängde jag och Pauline hos henne. Alldeles för sent, som alltid med oss haha, drog vi och köpte snacks och återvände för att se ännu ett avsnitt "Vem vill dejta Linda Rosing". Trodde vi! Vi var nämligen utelåsta! Paulines värdpappa låg och sov och var omöjlig att väcka så vi försökte kommunicera med hennes värdbarn David, 2 år. Det gick inte toppenbra. Grannen kom i alla fall över och bankade som en tok på dörren tills värdpappan vaknade och vi kunde komma in och se vårat Rosing-avsnitt.

Idag var det playdate all day long at Pauline's house. På kvällen hämtade hon sedan upp mig och vi åt middag i Bethesda. Undrar hur många gånger jag har skrivit namnet Pauline i detta inlägg. Haha. Vi har helt enkelt hängt mycket sista tiden :)

Detta måste vara det längsta blogginlägget hitills! Jag ska bättra mig och skriva oftare, jag lovar.

Nu är klockan snart halv ett är och det är dags för mig att stupa i säng.

Vill även säga GRATTIS till älskade Sarah som fyller 20 idag! <3

Saknar er alla!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Skönt att höra att du verkar må bra :) Vi får skypea snart igen tycker jag! Pussar & Kramar

2009-03-26 @ 08:13:02

Postat av: natha

Shit alltså, glassmaskinen! Jag är speechless :P



Saknar dig <3

2009-03-26 @ 09:27:00

Postat av: Sis

åhh vad kul att läsa! var ju ett tag sen vi pratade nu så mycket av detta har jag ju ingen aning om! :D shit vilket bufféställe, heaven! ta mig dit när jag kommer o hälsar på!

alltså pauline har ju en del släktdrag från oss tycker jag, hon är rätt lik sara och mig tycker jag på bilderna :) hon verkar ju kanon! så mycket härligt folk du verkar ha träffat :D vi hörs snart ! själv ska jag bege mig hemåt örebro idag (känns ju inte som så mycket avstånd att prata om längre ha ha) puss puss puss puss

2009-03-26 @ 16:41:04

Postat av: Mamma

Jag kan se dig vid glasmaskinen, helt lyrisk ;)

2009-03-26 @ 19:52:49

Postat av: Sarah

Taack älsklingskusin! <3

2009-03-27 @ 08:28:09
URL: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback