Lördag 14 mars

2009-03-14 @ 19:36:52 • Kommentarer (2)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Idag känner jag mig helt slut. Vaknade vid halv nio när barnen började rumstera om på övervåningen. Detta hus är extremt lyhört så det är ganska svårt att sova ut på morgnarna. Men jag orkade verkligen inte gå upp, låg kvar i sängen till 11 och lyssnade på musik och funderade massa. Sen duschade jag och pratade med mamma på Skype. Vad skulle man göra utan skype? Och utan dator! Avståndet till Sverige känns inte alls lika långt nu som jag kan tänka mig att det gjorde för 10-20 år sen när man inte kunde prata med sina nära och kära lika ofta.

Vad har hänt sen sist? I måndags kväll tog jag bilen och åkte till Montgomery mall. Hade bara en timme på mig innan de stängde så den mesta tiden spenderade jag på Forever 21. Tro det eller ej, men jag köpte ingenting! Vet inte riktigt vad det är, men jag känner mig inte alls shoppingsugen. Väldigt märklig känsla som jag inte alls är van vid, haha. Den sista tiden i Sverige shoppade jag som en galning så det kanske är det. Men det är bara bra, då kan jag samla på mig massa pengar nu och sen köpa något extra dyrt och lyxigt.

I tisdags var jag på Puppet show i Glen Echo Park med minsta killen och Emelie och hennes lilla tjej. Det är alltid skönt att göra saker med barnen utanför huset. Det var en bebis där som drog lite i mina kläder, och då hörde jag hans mamma säga: "Nej lilla gubben, kom hit" på svenska. Haha. Trodde jag hörde fel först, men sen när det hela upprepade sig vände jag mig om frågade om hon var svensk och det var hon ju såklart :)

På kvällen träffade jag Pauline på Montgomery Mall :) Vi tittade i massa affärer (och jag shoppade inget! Vad har hänt med mig?!) och käkade lite mat.

På onsdag kväll kom Paulines värdmamma och hämtade upp mig här och så åkte vi till Rockville där Pauline bor med sin värdfamilj. Haha, hennes värdmamma är urskön. Vi åt sallad och jag fick ännu en gång perspektiv på saker och ting. Vid 12 skulle Pauline skjutsa hem mig, snäll som hon är :) Vi hade en del problem med att hitta vägen trots att hennes värdmamma hade ritat en liten karta över hur vi skulle åka. Vi konstaterade att amerikanare inte sätter upp sina vägskyltar på ett logiskt sätt. Efter många om och men och lite hysteriskt skrattande från oss båda hittade vi i alla fall hem till mig där jag dock inte kom in i huset. Stod hur länge som helst och trixade med nycklarna. Jag hade bett min värdmamma att inte låsa överlåste för jag får aldrig upp det, men eftersom min värdpappa kom hem från en affärsresa sent den kvällen hade han låst båda låsen. Så jag fick ringa dem (kände mig såklart jättedum) och be dem komma och öppna.

Igår på dagen mötte jag upp Emelie och Lova på Montgomery Mall med "våra barn". Det blev lite lek för dem på playgrounden och sen gick vi och kollade i alla affärer. Ännu en gång köpte jag INGENTING! Eller jo, en concealer på Victoria's Secret, men det räknas ju knappt.

Igår kväll hade vi Au Pair-möte i Washington D.C. Vi var på Verizon Center och såg en NBA basketmatch! Wizzard - Magic. Min värdpappa skjutsade mig till metrostationen så tog jag metron därifrån. Måste säga att jag känner mig lite småstolt att jag klarar allt sådant här själv nu. Ni som känner mig vet ju att jag är ganska dålig på sådant här, men det är ju bara för att vi som är INTELLIGENTA har sämre lokalsinne, eller hur mamma? ;) Min värdpappa säger att jag inte ska säga att jag är dålig utan att det är något jag kan jobba på. Javisst, så kan man ju också se det. Han har förövrigt börjat reta mig för mitt höger-och vänster-problem. Han pekar istället för att säga.

Det var i alla fall hur coolt som helst med basketmatchen! Gigantisk arena!





Jag och Jenny

Kändes väldigt amerikanskt att kolla basket och käka pizza slice och dricka cola ur en GIGANTISK (allt är ju så jäkla stort här) mugg.

Jag, Andrea (som också bor i Cabin John) och en till tjej tog metron tillbaka tillsammans med en annan tjej. Det var sjukt mycket folk eftersom alla hade varit på matchen. Lite otäckt tyckte vi alla tre. Speciellt när folk skulle gå av och vi trycktes ut genom dörrarna ut på perrongen av strömmen. Jag och Andrea hoppade av i Friendship Heights där hon hade kollat upp att vi kunde ta en buss tillbaka till Cabin John. Hon hade dock missförstått busstabellen så efter en viss väntan och många samtal med olika busschaufförer bestämde vi oss för att ta en taxi. Första gången för mig i USA!

Är jätteseg idag, funderar på om jag håller på att bli sjuk för igår frös lilla killen så han skakade och sen under hans nap så vaknade han och bara skrek, och då var han jättevarm och hade 39-40 graders feber sa min värdpappa (han räknar om allt så jag ska förstå). Han kan ju ha smittat mig.

Ikväll ska jag och några andra tjejer ses i Washington D.C. Det var tal om utgång först, men nu ser det nog mer ut som att det blir bio eller bara ta en kaffe någonstand. Och det är precis vad jag är sugen på faktiskt, tro det eller ej! :)

Saknar er

Kommentarer

Postat av: Mamma

Börjar bli liiiiite orolig....varför shoppar du inte;)

2009-03-14 @ 23:21:15

Postat av: Sis

Haha, håller med mamma... nått är fel, om Sofia inte shoppar ;)



Vad bra bilderna blev från matchen :) lika söt som alltid!

2009-03-15 @ 21:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback