Söndagen

2009-03-09 @ 03:56:53 • Kommentarer (6)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Idag skulle Graciana och hennes värdfamilj komma och hämta upp mig klockan 11. Kvart i elva satt jag i godan ro och käkade min frukost  när jag hör en kvinnoröst säga: "Hi, I'm here to pick up Sofia". Vad i helsike tänkte jag, klockan är ju inte ens elva och de sa ju att jag inte skulle ta tiden seriöst eftersom de är från Argentina. Vad jag då hade missat var att man ställde fram klockan en timme natten mellan lördagen och söndagen här i USA. Jag visste detta, men trodde att det var natten mellan söndag och måndag. De var alltså 45 minuter sena redan. Så jag fick rusa ner och borsta tänderna i racerfart och kasta ner min kamera och plånbok i väskan. Hennes värdmamma är dock superschysst, och sa "ta det lugnt, ingen fara". Bilen vi åkte i är meeeeegastor. Där satt tre vuxna och tre barn så jag fick hoppa in i bagageutrymmet där de hade fällt ut två säten, på vilket en av pojkarna satt.

De släppte av oss vid metron och så åkte vi mot Washington D.C! Det var VARMT idag med. Helt underbart. Behövdes ingen jacka alls.

Washington Monument

Vi var även på National Museum of American History och något naturmuseum. Jag är ju ingen museummänniska (fast jag hade velat gå till United States Holocaust Memorial Museum, men det får bli en annan dag.



The White House






Graciiiiaaanaa


Vi hann även med lite shopping. Jag handlade en väska och en scarf på H&M. Jag är störd, det är det första jag köper i klädväg i USA och så handlar jag det på H&M liksom. Plus att väskor och scarfar väl inte är riiiiiiiiiktigt det jag behöver om man säger så. Men Graciana är solglasögon-freak så hon köpte ett nytt par solglasögon och tyckte att jag visst kunde köpa min väska och min scarf. Haha.



På råd av kusin Johanna beställde jag en kall frappucino mocha på Starbucks i Friendship Heights när vi väntade på att Gracianas värdmamma skulle hämta oss. Den var ofantligt stor (okej visst, jag tog den största, men det var bara för att jag fick en sån liten vanilla latte när jag beställde medium förra veckan... Eller det kanske var en liten jag tog...) och utan tevkan ofantligt onyttig. Den var i alla fall även ofantligt GOD!



Bjuder på denna otroligt misslyckade bilden på mig, som vi garvade länge åt. Skit samma, ville bara att ni skulle se proportionerna på hur HUGE kaffen är.



Graciana med sin juice :)

Jag blev medbjuden på middag hemma hos hennes värdbarns mormor så kvällen spenderades där med en underbar spenatpaj och glass med dulce de leche. Mysigt var det! Familjen flyttade till USA när värdmamman var liten så de pratar spanska med varandra blandat med engelska. Både mormodern och värdmamman var urgulliga mot mig.

Sen sa vi hej då och de begav sig tillbaka till Philadelfia, vilket suger något enormt men it is what it is. Vi ses nog något mer under detta år :)

Kommentarer

Postat av: Johanna

hahaha..ja den där mochan blev väl som en hel måltid! Jag kanske borde nämnt att det brukar räcka med medium för den e ju hyfsat mastig också...men som du skrev - ofantligt GOD :-) Vad mycket saker du har gjort och sett redan..tänk om du jämför med ett par veckor härhemma då det häner typ INGENting! Roligt att du fått kontakt med flera tjejer också, tar ju ett tag innan man känner sig hemma o supervktigt att träffa folk då, kul :-) Här är bebben fortfarande tryggt i magen, hoppas han kommer innan torsdag som är det beröknade födelsedatumet! Ha det så jättebra nu o take care!Kramar J

2009-03-09 @ 09:07:06

Postat av: Mamma

Kära nån! Du står framför Vita Huset! Jag tyckte du låg o slappade här hemma i soffan alldeles nyss ;)Jaja, jag ska nog stå där också en vacker dag. Ha det bra. Puss.

2009-03-10 @ 06:16:45

Postat av: nathan

du anar inte hur mkt jag saknar dig, och vilken resfeber jag får när jag läser dina inlägg och tittar på dina bilder!<3



Måste bara säga att det är så skönt att läsa en blogg som är helt grammatiskt korrekt! Jag har också skaffat en btw :P, har nämnt din i den, kika om du vill :) katteeen.blogg.se



pusssar och kramar till tusen!

2009-03-10 @ 12:11:03

Postat av: Sis

ÅHH vad fina bilder! :D

vad söt du har blivit (haha, efter två veckor drygt)

vad gullig graciania verkar vara! synd att hon åkt!

det blir starbucks när jag kommer du!



love! /em

2009-03-10 @ 12:17:46

Postat av: Johanna

Hej. Jag heter Johanna och ska flytta till Potomac på söndag, som ligger utanför Washington DC. Jag såg att du också bodde i Washington, var då? Det vore kul att träffas någon dag, om vi inte bor allt för långt borta från varandra? Min mejladress är: jojoj[email protected]

2009-03-13 @ 13:21:37

Postat av: Anonym

Hej! Vad kul! Då kommer du i morgon alltså! :) Det vore absolut kul att ses :) Har lagt till dig på msn :)

2009-03-14 @ 18:11:04
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback