Vad jag gör när jag inte mår så bra?

2009-03-17 @ 04:02:06 • Kommentarer (6)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Well



87 $ gick kalaset på. Det är snuskigt mycket pengar, ungefär halva min veckolön! Men det var faktiskt saker jag behövde (en del av det i alla fall). Jag vet en till som uppskattar kombinationen valnötter och äpplen (fast det ska egentligen vara Jona Gold, men det fanns inte) och det är Bella! ;)

CVS är en underbar affär/apotek där man kan köpa nästan allt! Där fanns det i alla fall alla sorterts duschcréme man kan tänka sig, vilket jag och Pauline inte hittade någonstans när vi var på en vanlig mataffär.

Efter min shoppinghysteri hände några otroligt obehagliga saker. Först hittar jag inte bilen! Jag var helt säker på att jag hade ställt den på ett visst ställe och när jag går dit ser jag bilen, men märker att det inte är "min" bil eftersom nyckeln inte funkar i låset (alla bilar ser ju typ likadana ut här så jag tog fel). Jag började titta mig omkring och gå runt och leta, men ser inte bilen någonstans. "Är det någon som har snott din bil?" frågar en man mig vilket gör att jag får ännu mer panik (fast när man säger att man får panik har man bevisligen redan det, eller vad säger ni Tagessonare?). Det otäcka var att när jag gick in i affären stod några "läskiga" killar och hängde utanför och den ena sa "Hello miss" när jag gick förbi så jag började ju tänka på det när jag gick där och letade efter bilen. I huvudet spelade jag redan upp samtalet jag skulle behöva ringa till min värdpappa och meddela honom att deras bil är stulen (och hey, jag hade ju min påse från CVS med innehåll för 80 $ i bilen... Om man får tänka själviskt). Kanske inte riktigt vad som behövdes i den situation jag redan befinner mig i. 

Efter mycket letande hittade jag till slut bilen! Lycka! Sen körde jag dock väldigt, vääääldigt mycket fel trots att jag hade GPS. Jag var med om något extremt obehagligt, som jag egentligen inte borde skriva här eftersom min kära mamma kommer hetsa upp sig så mycket, men jag skriver det i alla fall. I en korsning sa the GPS lady till mig att jag skulle "turn left" vilket jag gjorde. Vad jag då missade var att det var TVÅ FILER SOM GICK I BÅDA RIKTNINGARNA!!!! Jag stelnade till i hela kroppen och spärrade upp ögonen när jag två sekunder efter att jag svängt kom på det. Anledningen till att jag missade det var att det regnade ganska mycket, var mörkt, inte var några gatlyktor (vadfan har de inga gatlyktor här för? Det var ju en väg dubbelt så stor som Rudbecksgatan) OCH att det inte finns några ordentliga lysen på bilen. Man måste ju sätta på lysen på kvällen (i alla fall på den gamla bil som jag använder här) vilket jag hade gjort, men de lyser inte upp speciellt mycket). I alla fall skrek jag några svordomar och fick ännu mer panik när jag inte fick i backen (är inte jättevan med att köra automatväxlad bil ännu och det var ju mörkt i bilen). Till slut fick jag i den och backade och trixade tills jag kunde köra i rätt riktning. Jag körde höger in på samma väg som jag kom ifrån och stannade och bara skakade i hela kroppen. Förstår ni hur obehagligt det var?! Eftersom jag stod på tvären med bilen över vägen när jag försökte vända syntes ju inte heller mina lysen plus att det var mörkt och regnade så om det hade kommit en bil hade det ju varit katastrof! Denna väg är ganska trafikerad, men lyckligtvis kom det inte en enda bil medan jag gjorde mitt snedsteg. Det kanske var en av farmors skyddsänglar som hon alltid sänder ut över oss? ;) Det är nog i alla fall det värsta jag har varit med om i trafiken. 

Sen fick jag lära mig att man inte alltid kan lyssna på GPSen. Jag befann mig vid några konstiga industribyggnader när den säger "turn right" vilket jag inte kunde för då hade jag kört rakt in i den jäkla byggnaden. Det var ett otäckt område också så jag vände och försökte hitta en större väg så snabbt som möjligt.

Jag kom hem i alla fall!! Nu kan du andas ut mamma! Och pappa och Emma med för den delen. Nu har jag i alla fall lärt mig en ordentlig läxa, den saken är klar.

En rolig grej som hände idag var när jag hade lämnat stora flickan på sin appointment. Jag hittade då en typ lågprisaffär som jag strosade runt lite i. Det första jag ser är en hel hylla med Wasa knäckebröd. Jag blev helt till mig, jag älskar ju Wasa knäckebröd (eller vilket knäckebröd som helst i och för sig). Det andra jag hittar är "Annas pepparkakor". Det tyckte jag var skitcoolt, stod och log som ett fån när jag såg de där pepparkakorna. Sen råkade jag dra ner en hel rad med chokladkakor bara för jag inte ville ta den som var längst fram (jag måste sluta med det där. Familjen, ni vet vem jag har fått det ifrån, höhö), men det hör egentligen inte alls hit.

Min andra "svenskupplevelse" (jag vet att man inte kan säga så, men ni fattar ju vad jag menar, right?) var på CVS. Stod och läste på baksidan av en Eye Makeup Remover (som jag sedan köpte, jajamensan) och det tog nog fem sekunder innan jag kopplade att texten var på svenska. "Ögonmakeup remover. För vattenlöslig ögonmakeup. Utmärkt för kontaktlinsanvändare. Fettfri, doftfri" stod det (och nej, jag har inte fotografiskt minne som Lisbeth Salander. Jag hämtade flaskan och skrev av direkt ja).


En annan sak som jag klurade på när jag var på CVS var när jag såg produktserien Got2be från Schwarzkopf. Ja ni vet, det är ju de enda hårsprayen som jag använder när jag är i Sverige. Här stod det "Göt 2 be" på flaskorna. Vad fan, de har ju inte ens bokstaven Ö i sitt alfabet och ändå står det "Göt 2 be". Jag kanske har fattat helt fel, men blev i alla fall lite smått irriterad där bland hyllorna. "Göt 2 be". Hmmpff.


Och ni som har "tjatat" på att jag ska blogga oftare borde vara väldigt nöjda nu! ;) Två inlägg på en enda dag, haha.

Sen tycker jag att kusin Johanna får ta och klämma ut sin bebis snart nu! Jag är så nyfiken och vill se bilder snarast!

Love

Kommentarer

Postat av: Mamma

Sofia! Ställ in bilen i garaget o skicka hem körkortet!!! NU!!!!

2009-03-17 @ 17:53:55

Postat av: Sis

Jaa Sofia du MÅSTE ta det lugnt i trafiken! shit! men sånt där kan ju hända, tur för dig att du grejade det ;)



åh vilken mysig lite kopott av shopping du lyckades få ihop!

2009-03-17 @ 23:09:20

Postat av: natha

fy vad läskigt, det där med bilen :S.



hoppashoppashoppas att du snart har tid att skypa <3

2009-03-18 @ 00:37:22

Postat av: Sofia

Ja, fy det var superläskligt.



Nathan - yes jag svarar på ditt mail på facebook nu :)

2009-03-18 @ 02:19:46
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Postat av: Bella

jätteläskigt att läsa det där med bilen! du får ta det lugnt. Hoppas äpplena och nötterna smakade gott! jag sitter faktiskt och äter valnötter nu:)

2009-03-19 @ 16:44:48

Postat av: Babbi - [Design & Foto]

Hej! Är du intressrad av ny design är du välkommen in till min design sida, ha en fortsatt trevlig dag!

2009-03-19 @ 16:50:49
URL: http://babbidesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback