I'm halfway gone

2009-11-16 @ 07:25:02 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Min sista riktiga helg här har passerat. Jag märker på mig själv att jag har börjat förbereda mig mentalt inför att komma hem. Det kommer bli en stor omställning, även om omställningen är att gå tillbaka till något som var det normala för 9 månader sen. I fredags var jag, Martina, Lina, Andrea och Justine på Cheesecake Factory. Martina och jag slog till på stort och delade på förrätt, varmrätt och efterrätt. Portionerna på Cheesecake är gigantiska och jag kunde seriöst inte knäppa jackan när vi rullade därifrån. Men det var en otroligt mysig kväll med massa skratt (som vanligt!) och firande av Linas fake B-day. När hon var ute och rökte meddelade vi nämligen servitörerna att det var vår väns födelsedag idag. Hon fick både sång och en gratis dessert, wohooo!





På lördagen hade jag en dålig dag. Vaknade på dåligt humör och sen jobbade jag. Skulle sluta 9.30, men fick sluta vid 6. Började styra planer för fest, men sen struntade vi i allt och jag tillbringade kvällen vid datorn. Det var rätt skönt faktiskt.

Idag, söndag, var det au pair-möte och jag var med i 15 minuter. Innan jag kom till mötet hann jag med att bli dyblöt i min promenad till metron samt halka och ramla på Westlake Center så 2 tjejer blev livrädda och började plocka upp min ipod och andra grejer som jag hade ut över golvet och fråga hur det var med mig. Jag skrattade. Efter mötet hade jag en riktigt mysig och välbehövlig eftermiddag med min kära Martina. Innan hon kom downtown gjorde jag ett kap på Urban. Köpte nämligen en kavajliknande grej för 16 dollar, tidigare hade den kostar 78. Score! Träffade lite andra goa svenskar där och när Martina kom in promenerade hon och jag till Red Robin och mumsade hamburgare och var flummiga och pratade om allt och inget. Blev lite mer kik i affärer och mysig långfika på Starbucks med mer mysprat innan vi skiljdes åt varsitt håll på kvällen.

I morgon är det bara 6 dagar kvar. Det börjar kännas konstigt det här. Overkligt.

På fredag ska vi se New Moon! Åh, Edward.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback