Weekend fun in Seattle

2009-11-09 @ 07:56:05 • Kommentarer (6)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

I fredags var det som sagt IKEA efter jobbet med Helen, Emma, Linn och Jacob. Vi åt köttbullar och gick runt och var allmänt svenska. Jag köpte med mig en 250 gram marabou med daim i som jag åt upp samma kväll. Mysig och välbehövligt med en lugn kväll. Det omtalade Seattleregnet är nämligen här och det gör mig trött 24/7. Det är i och för sig inte jättestor skillnad mot vädret i Sverige, men vem blir inte trött när det är mörkt 5 på eftermiddagen?

På lördagen jobbade jag 12-5. Tog barnen till ridning och balett. Under baletten hängde jag med mitt värdbarns kompisars föräldrar på Starbucks. De är så trevliga. När jag slutade fixade jag mig i ordning och fick skjuts av min granne till metron. Snällt! Jag, Martina och Lina käkade lite mexikansk mat och skrattade åt allt och inget. Vi var otroligt partysugna och påbörjade våran letan efter en fest. Jag hade nämligen lite smått antagit att vi skulle kunna festa med min vän D, men de hade redan planerat att gå ut och vi fick än en gång erfara hur mycket det faktiskt suger att vara under age här. Vi hade i alla fall en del möjliga planer och vi bestämde oss för att promenera till Cheesecake Factory för lite efterrätt och bestämma vad vi egentligen ville göra. När vi stod utanför gick tre Navykillar förbi i full mundering och vi stirrade nog ganska rejält. Den outfiten är ju inte precis osnygg på en kille. Efter ett tag kom en av killarna tillbaka och frågade om vi visste någonstans att gå ut i området. Vi fick veta att det var närmare 70 navy-killar i Seattle just nu, men dessa tre var dock under age precis som oss. Vi stod och pratade med dem och Linas vän Amir i typ en timme innan vi tjejer beslutade oss för att åka till en bekant till mig som skulle ha "en liten fest". Själva festen var väl inte den roligaste man har varit på, men vi var så otroligt trötta och vin på det gjorde att vi verkligen hade sjukt kul. Skrattade hela kvällen. En av grabbarna hade även en sanslöst söt liten cocker spaniel-valp på 5 månader som hette Sam. Såg ut precis som Willis när hon var liten, fast vit. Vi gosade mycket med henne. Och åt upp killarnas honungsmelon, popcorn och annat snacks. Martina och jag kom hem till mig vid 7 i morse och somnade pang bums.

Jag och Martina på den mexikanska restaurangen

Lina :)


Hemma hos Lina och fixar till oss



Adorable Sam!!













Någon av killarna (som jag inte kommer ihåg namnet på) tyckte att popcorn i pannan var en briljant idé


I morse vaknade jag av mig själv för första gången vid 11. Det har jag inte gjort sen jag var hemma i Sverige tror jag. Martina och jag hade en slö förmiddag innan vi tog oss i kragen och fixade i ordning oss och tog metron downtown. Planen var att vi skulle åka och second hand-shoppa i Fremont, men vi hade varken lust eller ork så vi mötte upp Lina på Red Robin istället. Efter mumsig, underbar hamburgare gick vi och såg A Christmas Carol på bio. Myspysig söndag. Kommer sakna mina fina tjejer jättemycket!




Om 14 dagar är jag hemma i Sverige igen!

Kommentarer

Postat av: Mammi

Det var ett riktigt PopCorn(y)Party!!!

Vilken söt vovve.....:)

2009-11-09 @ 08:11:08

Postat av: Sofia

Haha, fyndigt mamma!! :)

2009-11-09 @ 08:14:52
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Postat av: madde

haha brenner :P hoppas ni hade kul och ta vara på dom sista dagarna i seattle!

och ps, här hemma blir det mörkt kl halv fyra..puss!

2009-11-09 @ 11:50:40

Postat av: Sofia

Madde - jag säger också haha Brenner ;) Ojdå, såå tidigt?!! Jaa, jag ska verkligen försöka njuta nu sista tiden. Hoppas allt är bra hemma!!

2009-11-09 @ 18:30:29
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Postat av: martina

o vi kommer sakna dig!

2009-11-09 @ 22:59:47

Postat av: madde

haha.. hurru, jag har en fråga. Det är så att victoria secret mascaran är jääätte bra och nu börjar min ta slut. Om du har tid och plats (tänkte ju att den är inte så stor..) skulle du kunna köpa med dig en såndan till mig då? Du får såklart pangar när du kommer hem eller om jag för över innan. Puss!

2009-11-11 @ 12:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback