When you're young, the whole life is about the pursuit of fun

2009-11-07 @ 02:33:38 • Kommentarer (1)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Det är fredag, mina vänner. Den bästa dagen på veckan och jag sitter här och väntar på att klockan ska bli först 6 och sen 6.45. Kloclan 6 slutar nämligen jag och 6.45 blir jag upphämtad av Emma, Jacob och Linn. Vi ska träffa Helen på IKEA för att äta köttbullar och förmodligen köpa lite svenska saker. Varje gång jag är på IKEA här får jag någon slags hysteri och slänger ut alldeles för mycket pengar på svenska lantchips, marabou, salta fiskar, knäckebröd osv osv. Men nu behöver jag inte känna den stressen. Jag borde kunna hålla mig i 2 veckor, tycker ni inte?

Martina och jag på IKEA för några månader sen


Dagen idag har varit otroligt soft. Att ta hand om min 5-åring är inte jobbigt på något sätt och vis när det bara är hon och jag. Som idag till exempel, jag hämtade upp henne vid 11.40 och så åkte vi hem och åt lunch. Sen spelade vi Mama Mia Soundtrack som vanligt och hon lekte väldigt lugnt och sansat i vardagsrummet. Jag var väldigt trött idag så höll mig i köket och läste min bok och åt blåbärspaj och vaniljssås. Ropade ibland "Är du där, vad leker du för något?" för att höra att hon inte hittade på något bus och hon svarade att "Jag är alltid här Sofia. Jag kammar hästen/leker med polly pockets/leker med barbies/förbereder en show för dig". Sen kollade hon på en show och när klockan blev 2.30 åkte vi och handlade lite och hämtade upp min 9-åring på skolan. På en gång i bilen blev det bråk. K uppskattade inte att Z hade kammat hennes häst (en jättestor gosedjurshäst). Z är lite dramatisk av sig så hon grät och grät och grät och skrek sårat att K inte tyckte om henne. Mitt i allt kommer min värdpappa hem vilket för mig inte gjorde situationen bättre. Han fixade med någon hantverkade dock och jag och K hade en ordentlig diskussion som resulterade att jag fick bända upp hennes händer för att ta leksaken som de bråkade om. Jag vet att hon tycker det är lite kul på något sätt när jag gör såhär för hon springer efter och flinar lite och låtsas att hon är superarg fast hon inte är det. Jag fick i alla fall upp leksaken riktigt högt där hon inte kunde vare sig klättra eller ställa en stol och nå den. Score! Ibland är det bra att vara 1.75 cm lång som au pair.

Nu kollar barnen film och den kommer inte vara klar innan jag slutar så i praktiken är jag redan off.
Jag har ett sådant extremt sug efter att åka skidor!! Tur att jag kommer hem lagom till säsongen.
Bilden är från när jag och Sofia var i Sälen påsken i tvåan. Tror denna är tagen precis innan hon tänkte tvinga mig nerför Väggen. Det blåste jättestark medvid, var dimmigt och extremt isigt. Efter ett tag började vi båda i panik klättra (halka) tillbaka upp till tryggheten.


Emma! Skidsemester med gemensamma vänner i vinter?

Kommentarer

Postat av: Sis

JAA SOFIA, skidsemester vore sviiinkul!

i februari är det student skiweek i hemsedal.. min studentkår ska dit, men vet inte om jag ska med! PUSSSSSSSSSS

2009-11-07 @ 11:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback