Hela livet blev en helg

2009-10-12 @ 05:45:02 • Kommentarer (7)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Min helg har varit supermysig. I fredags blev jag upphämtad av Helen efter jobbet och så åkte vi och mötte upp Martina, Emma och en ny svensk tjej: Linn. Planen var att vi skulle på Nathalies överraskningsfest, men saker och ting gick inte riktigt som planerat. Jag, Helen och Martina spenderade cirka 2.5 timmar i Helen's bil och sen bestämde vi oss för att strunta i festen. Istället drog vi med Jacob och Emma till Red Robin där Martina fixade gratis middag. Haha. Servitrisen spillde ut 5 glas med dryck och det mesta hamnade på Martina. Vi fick all mat gratis! I Sverige hade man på sin höjd fått drickan gratis, Martina's dricka alltså. Jag kan inte klaga på servicen här!



Jag och Martina fick skjuts hem av Helen och fortsatte kvällen med Svenska Hollywoodfruar och prat tills vi somnade vid 4-tiden.

Lördagen bestod av powerwalk på en timme innan frukost (score!) och sen jobb 1-11. Vi tog Z till balett och fikade på Starbucks. Sen tog vi med barnen till Jacob på playdate. Helt okej jobbdag liksom. På kvällen lagade Martina middag medan jag la barnen. Mumsfilibaba! Sara kom förbi en sväng och vi poppade popcorn, bakade chokladbollar och kollade på film.

Idag (söndag) åt vi nyttig frukost och sprang en runda runt Seward Park (score igen!) innan vi drog downtown och träffade Lina och två fransyskor. Det visade sig att den ena var den nya au pairen i Carro's gamla värdfamilj och den andra är i samma au pair-grupp som jag. Supertrevliga tjejer. Vi promenerade vid Pike Place Market och köpte frukt och garvade åt allt och inget. Lite shopping på det och en smoothie och sen var det kväll och dags att ta metron hem.

Har haft en riktigt mysig helg. Jag mår sanslöst bra av att vara igång med träningen igen. Det har varit soligt, men kyligt hela helgen och vi har passat på att njuta av solskenet så mycket som möjligt. Det sägs att regnet kommer nästa vecka. Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte.

Kommentarer

Postat av: Sis

en fråga, en gång för alla: HUR får du ditt hår så glansigt? :D

2009-10-12 @ 16:50:01

Postat av: Sofia

Haha, tack så mycket men så glansigt är det väl inte? Jag tvättar håret med schampo och balsam, that's it. På denna bilden hade jag i och för sig plattat det också. Skype snart Emson?

2009-10-12 @ 20:24:26
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Postat av: Carro

Oooh, du har träffat Andrea! Ge mig lite skvaller, vad är hon för typ av människa? :P

Hur är det annars då Sofia? Det verkar som att det mesta rullar på som vanligt?

Kram på dig :)

2009-10-13 @ 16:53:57
URL: http://carrokvinnan.blogspot.com

Postat av: Anonym

JAAAAAAA JAAAAAAAAAAA JAAAAAAAAAAAAAA !!! Jag vill jätte gärna rota igenom det du inte vill ha efter din visit i usa! :-P Jag har aldrig kläder att ha på mig heller! så irriterande! Du har ju jämt så snygga kläder på dig! <3

2009-10-15 @ 10:22:02
URL: http://asterisco.blogg.se/

Postat av: Mammi

Vi har ju en hel resväska full med kläder för syster o kusin att rota i, eller hur??? ;);););)

2009-10-16 @ 08:34:11

Postat av: Mammi

Jag har en stor resväska här hemma full med kläder o skor för syster o kusin att rota i, eller hur??? ;);););)

2009-10-16 @ 08:35:46

Postat av: Sofia

Nej mamma, nej inte förrän jag är hemma!! ;)

2009-10-16 @ 20:17:32
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback