New York baby!

2009-10-07 @ 08:49:58 • Kommentarer (5)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Min vecka i New York var verkligen välbehövlig. Kändes väldigt, väldigt skönt att få träffa mamma och pappa igen och bara vara dotter och inget annat. För att det inte ska bli ett mastodoninlägg tänkte jag skriva lite kort om saker vi har gjort.

Åkt båt till Frihetsgudinnan och hittat våra tidiga släktingar i ett dataregister. Min gammelfarmors två systrar emigrerade till USA och kom iland på Ellis Island 1905 så någonstans i USA har vi släktingar. Mamma och pappa forskar vidare över vart på denna kontintent de befinner sig.





Promenerat och promenerat och promenerat






Och åkt mycket tunnelbana


Letat upp och ätit och fikat på svenska cafét Fika





Jag har blivit mycket bjuden på restaurang, och med mat i magen är man såklart glad.


En dag träffade jag min kära vän Nathalie som jag inte hade träffat på över 7 månader. Vi hade först lite svårt att hitta varandra på den stora Penn Station, men efter ett tag fick jag äntligen syn på min blonda snygging till vän. Det blev några fina timmar med shopping i Soho och fika på Starbucks med färskt skvaller från Öret.




Vi hann även med Madame Tussauds.

Mamma med Bradan



Jag och Clinton garvade ikapp

Frugan hans kollade lite snett på honom efter det. Vad ska man göra.

Jag träffade en gammal förälskelse

Och Johhny Depp såklart!


Vi har promenerat i Central Park


Ni får ursäkta att de flesta bilder är på mig. Mamma och pappa vill helst godkänna bilder som är på dem innan jag lägger upp dem.

Kommentarer

Postat av: Sis

ååh äntligen, lite bilder :D

vad kul att se! underbart! du har såå snygga kläder hela tiden!

2009-10-07 @ 09:20:35

Postat av: Johanna N

Vad spännande med släktforskning! Det måste ha varit underbart att få träffa din mamma och pappa! :) Och Nathalie också :) Madame Tussauds skulle jag också vilja gå på, verkade lite häftigt! Nu ska jag försöka fortsätta med att kommentera här, hehe. Kommer nog kalla mej för bara "Johanna" i fortsättningen, så att du vet :P

2009-10-07 @ 18:00:45

Postat av: Anonym

Maaas (mats) var han hemma i storstaden då? :-D Kul med släktforskning, är jag inblandad eller är det på Kattas sida?



Gammal förälskelse trodde jag var Ben Affleck, kommer du inte ihåg? Du med Ben & Jag med Josh ;-) haha!



Saknar diiig hjärtat! <3

2009-10-07 @ 20:50:34
URL: http://asterisco.blogg.se/

Postat av: martina

fina bilder. och Den där fikan ser ju inte helt fel ut! smarrigt! smack

2009-10-07 @ 22:49:12

Postat av: Anonym

SV: hahaha.. Jag känner stor sympati med stackars killen som smällde igen dörren på oss. Stackarn, han var säkert bakfull också! :-P



Jaa visst är boken bra! Men så hemsk!! Har dock redan beställt böckerna men tack ändå :-) <3

2009-10-10 @ 09:27:02
URL: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback