7 månader i USA

2009-09-24 @ 07:52:12 • Kommentarer (3)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Idag har jag varit i USA i 7 månader. I morgon är det 3 dagar kvar tills jag åker till New York!

Veckan rullar på i vanlig ordning. Slutade 7.30 som vanligt i måndags så var hemma och tog det lugnt. Otroligt välbehövligt. Fick reda på under dagen att Z ska testa att gå kindergarten (skola) 3 dagar i veckan denna veckan vilket för mig mest innebär att jag hämtar upp henne 3.20 istället för 11.30. Jobbar morgnar på tisdagar och torsdagar så i tisdags hade jag alltså ledigt mellan 9.15 och 3.15. Vilken lycka! Jag ringde och pratade med en snubbe som skulle skicka in en cancel request på min konstiga parkeringsbot som jag fick. Känns som det kommer gå vägen. Sen åkte jag och lunchade med Jacob och Magnus. En starre, häng på en strand och massa flummande senare åkte jag och hämtade upp tjejerna och jobbade 2 timmar. På kvällen blev det Love Happens med Helen, Martina och Lina. Storyn var väl sådär, men himla kul att se en film som är inspelad i Seattle. Ni borde se den för att få en känsla av hur det ser ut här.

Idag var tjejerna sjuka så jag började jobba 8.30 istället för 11.30. Gav dom massa te, isglass och frukt och de lekte lugnt och sansat hela dagen. När jag slutade 4.30 åkte jag och Sara och fikade i Beacon Hill. Hon skulle åka till Portland med sin värdfamilj på kvällen så när hon åkt hem tog jag en tur till Capitol Hill och strosade runt i affärer för mig själv.

På metron i tisdags lyssnade jag på gamla låtar. Dessa låtar går inte att lyssna på utan att koppla ihop dem med vissa personer och tillfällen. Jag såg nog ut som ett litet freak där på metron, satt och flinade för mig själv och nynnade lite. Saknar er alla så sjukt mycket!

Ett måste varje förfest med Bellan!


Slutet av nian. Cykla hem mellan knallgula rapsfält från Engelska skolan till Ekeby-Almby med Natalie Gunnarsson! Saknar att skratta tills jag kiknar tillsammans med dig min kära vän.


Stockholm Boogie. Förknippas såklart med min galna, underbara, fina kusin Sarah!


Hur många gånger har inte Emma och jag spelat denna på kassett (!) på högsta volym i golfen och skrålat oss hesa.


Jultradition á la Sofia & Linnéa. Pizza på Almbypizzerian och sen mys i det Goodska hemmet med te m.m.


Tänk om man kunde få vara omringad av sin familj och sina vänner från Sverige här i Seattle. Vad perfekt allt skulle vara. Missförstå mig rätt. Jag stormtrivs med mina vänner här i Seattle och har sanslöst kul med dem, men 7 månader från allt där hemma börjar kännas som en väldigt lång tid. Så Emma, Bella, Johanna, Nathan, Linnéa, Natte, Sarah och alla ni andra: JAG SAKNAR ER! Hoppas ni mår bra i Göteborg, Stockholm, New York och alla andra ställen ni möjligtvis befinner er på.

Kommentarer

Postat av: Sis

aaw, vad gulligt du är!

mysiga låtar! du skriver så bra!



du är såå saknad!

2009-09-24 @ 09:01:19

Postat av: Anonym

Stockholm boogie är vi :-) Jag saknar dig också! Men snart så ses vi :-) Tiden går så fort! <3

2009-09-24 @ 10:17:32
URL: http://asterisco.blogg.se/

Postat av: Mammi

Vi kommer snart....puss

2009-09-25 @ 11:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback