Franz Ferdinand, migränattack, McKenzie 5 år

2009-09-10 @ 06:34:19 • Kommentarer (3)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

I måndags var det som sagt labor day här i USA och jag var ledig. Tillbringade dagen med att packa 23 kg som mamma och pappa ska få ta med sig hem från New York. Skypade med Emma också! <3 På eftermiddagen tog jag bussen downtown. Var tänkt att jag skulle köpa present till mitt värdbarn och träffa Sara och Linn, men på bussen in fick jag sms av Sarah (tysken) som frågade om jag ville ha gratis biljetter till Bumbershoot. Jag hade haft ångest hela helgen för Franz Ferdinand spelade på måndagen, men jag hade bara biljett för lördagen så självklart ville jag hänga med. Ååh, vad bra de var! Har lyssnat på dem sen jag gick i sjuan så kändes stort att få se dem live.






Tisdagen var tuff, riktigt tuff. Kändes jobbigt att jobba efter att ha varit ledig i tre dagar plus att jag hade en väldig hemlängtan. På kvällen fick jag ställa in min fikadate med Sara för en migränattack. Spydde 4 gånger under kvällen, usch usch. Låg i sängen från 5.30 då jag slutade, var bara uppe någon gång och kollade datorn och sen sov jag till 8 på morgonen! Började inte förrän 10 så var skönt att bara ligga i sängen och ta det lugnt för en gångs skull.

Idag fyllde mitt yngsta värdbarn 5 år! Så ikväll har jag varit hemma och ätit middag med hela deras släkt och tittat på paketöppning. Min present bestod av High School Musical 2 Soundtrack och det blev väldigt uppskattat.

I morgon är det redan torsdag, tänk vad tiden går fort ändå! På fredag har jag varit i USA i 200 dagar. Och idag är det bara 18 dagar kvar tills jag åker till New York och träffar världens bästa mamma och pappa.

Kommentarer

Postat av: Sis

åhh vad kul med franz.. dom är så hiimla bra live! :D

2009-09-10 @ 22:09:35

Postat av: Mammi

Vi längtar MEST <3

2009-09-11 @ 06:34:11

Postat av: Sofia

Emma - ja dom var grymma! och gratis är gott! ;)



Mamma - nej, JAG längtar mest mest mest!

2009-09-11 @ 19:19:38
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback