Ikea, myskväll x 2, barnkalas, Snoqualmie Falls

2009-09-14 @ 08:48:46 • Kommentarer (5)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

En lugn och behaglig helg har passerat. I fredags hämtade Lina och Martina upp mig efter jobbet och så åkte vi till Ikea och åt köttbullar till middag och äppelpaj med vaniljssås till efterrätt. Vi handlade på oss massa gott svenskt och sen åkte vi hem till mig och kollade på Män som hatar kvinnor.



På lördagen var Martina snäll och stannade och hjälpte mig "jobba". Vi hjälpte till med Z's barnkalas.





Efter "jobbandet" åkte jag och Martina och käkade pizza och sen hem hit igen för att kolla på Wallander.

Idag, söndag, var jag först downtown och inhandlade ett par svarta jeans på Urban för ynka 5 dollar! De var nedsatta flera gånger och jag var inställd på 20 dollar, men vid kassan visade det sig att det var 5 dollar. Score! Jacob kom dit och sen mötte vi upp Martina och åt lite mat innan vi tog Jacob's bil och åkte till Snoqualmie Falls! Det var minst lika fint som när Emma och jag var där. Jättemysig söndag i solen.













Vi drack jamba juice och sen hoppade Martina av i Sammamish där hon bor. Jacob och jag åkte vidare downtown och åt hamburgare på Red Robin. Så sanslöst gott. Och så sanslöst mycket mat. Jag är fortfarande mätt!

När jag kom hem dödade jag spindeln som har bott i mitt rum sen förra veckan. Den hade klättrat upp på väggen och där tyckte jag inte det kunde få sitta kvar. Har fått höra att brown recluse är en väldigt farlig spindel här, och "min" spindel var oroväckande lik den. Folk som har blivit bitna har fått genomgå operationer. Det var en vän som är född och uppvuxen här som varnade mig. Hans pappa hade fått ta bort en bit skinn på bröstet för att han blev biten. Ha sa även att denna typ av spindel är mycket vanligare här än vad folk tror. Jag tog på mig mina skinnhandskar och drog ner ärmarna på min tröja. Sen slog jag ihjäl den med min au pair handbook. Den ramlade ner på golvet och jag slog på den tills den inte rörde sig mer. Sen spolade jag ner den i toaletten. Jag är ju inte alls rädd för spindlar, men denna hade jag verkligen respekt för efter allt jag hört och bilder jag sett.

Kolla vad STOR den är. Benen är ju tjocka.


Detta är en bild på en brown recluse, tagen från google. Kolla likheterna!

Detta är bilder på folk som har blivit bitna av en brown recluse

Kommentarer

Postat av: nathan

Det såg faktiskt verkligen ut som en sån :O. Synd att såna vackra djur ska vara giftiga :(

2009-09-14 @ 09:22:04

Postat av: Sis

det är så sjuuukt äckligt!



vaa nathan, de är INTE vackra ;) usch..



men du, fick kidsen bara morötter på kalaset?



vad kul ni har :) så söta du och martina!

2009-09-14 @ 12:19:37

Postat av: Natalie

Hej gumman! Tog mig en titt i din blogg innan läggdags. Jag tittade på dina fina bilder och fick en väldans stark Sofia Eriksson -längtan! Du vet, idag tänkte jag verkligen på dig, jag satt på mattelektion med runt hundra pers och blev så där oerhört flummig (som bara jag och du kan bli). Jag höll på att dö, seriöst! Haha, tänkte på dig och hur du nästan skulle ha kissat på dig om du i detalj(!) visste vad jag tänkte och hur jag spann vidare på en enstaka mening min lärare hade sagt. Kom hem nu Sofia, det börjar bli allt för ensamt utan dig. Haha. Har skickat iväg ett litet kort till dig till USA, men det är inget att förvänta sig för mycket av, men det KOMMER mera! Tills dess har jag som förslag att använda mailen eller skype?!

Sköt om dig käraste du.

Vi får höras vid Snart!

Många pussar och kramar Natii

2009-09-14 @ 22:55:14

Postat av: mandy - au pair i Seattle

uuh, man mar ju illa:s hade du en san pa ditt rum sa lange!!

2009-09-15 @ 01:42:59
URL: http://mandyslife.blogg.se/

Postat av: Madde

Men USCH! vilka bilder. Är du verkligen inte rädd? Jag skulle kissat på mig och börjat gråta på samma gång, haha. Puss puss, hoppas allt är bra!

2009-09-16 @ 12:07:58
URL: http://Madeleineaupair.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback