Sushi i Queen Anne, Thai Ginger, Bumbershoot, polisbil, fikamys

2009-09-07 @ 06:39:44 • Kommentarer (4)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Hej hallå folket!

I skrivande stund sitter jag i min säng med datorn i knät. Yogabyxorna (inte för att jag någonsin utövar yoga, de är bara mina mysbyxor) är på och håret är uppsatt i tofs. Bredvid mig har jag lite Svenska lantchips (från Ikea) som jag mumsar på då och då. Ajabaja men mumsfilibaba!

Vad har hänt sen sist? I torsdag hade vi lite avskedsmiddag för Madde på en sushirestaurang i Queen Anne. Det var jag, Madde, Rich, Jacob (en ny svensk au pair här), Graham och Grahams vän från Kanada. Efteråt blev det en Starre (Starbucks) där Rich än en gång gjorde min stum av förundran med sina korttricks.

På fredagen var det meningen att vi skulle till kanadensarna, men planerna ändrades och det slutade med att jag och Jacob sågs downtown och åt middag på Thai Ginger. Senare kom Madde in och joinade.

Lördag var det Bumbershoot! En stor festival som är här i Seattle varje år. Lördagen var inte de bästa banden, men vi såg bland andra Katy Perry och All-american rejects. Vi träffade även en del nya svenska au pairer: Sandra, Amy och Lisa. Trevligt med nytt folk nu när det känns som alla lämnar. Det bästa på dagen var Starbuckstältet där man fick gratis kaffe hela dagen. Det värsta var att säga hej då till Madde. Just precis NU landar hon i Sverige. Känns rätt overkligt att hon inte är här längre och framförallt att jag är den au pairen som har varit här längst nu, i alla fall av de som jag umgås med.


















Efter att ha sagt hej då till Maddii (buhuu) åkte vi downtown och åt hamburgare på Red Robin. Jacob kom in och joinade en stund och sen påbörjade jag och Martina vår resa hem till mig. Själva bussen var väl ingen fara, men det är inte jättetrevligt att promenera genom området hem till mig så vi bestämde oss för att ta en taxi. Inget av båda mina nummer funkade dock så vi bestämde oss för att fråga några poliser som vi såg. När de hörde att vi bodde så nära så sa de "äsch, hoppa in. Vi skjutsar hem er!". Så nu har vi åkt amerikansk polisbil!

Idag var jag, Martina och Lina downtown och hade en riktig mysdag. Blev lite lightshopping på Urban och sen fika och massa prat på ett café. Det regnade ute så det kändes extra skönt att bara ta det lugnt.





I morgon är det Labour Day här i USA och jag är ledig! Idag är det för övrigt 3 veckor kvar tills jag åker till New York och träffar mamma och pappa. Jag vill åka nu, nu, nu!

Kommentarer

Postat av: Anonym

3 veckor går fort! :-)

Du är så himla fin så Sofia! Skit snygga kläder jämt, jätte fint hår & allt! :-) I'm jealous! <3<3

2009-09-07 @ 10:10:08
URL: http://asterisco.blogg.se/

Postat av: Sis

aaw, vilken gullig kommentar av sarah! :) jag kan bara hålla med henne! du är ALLTID så snygg.. och det blir bara mer o mer tycker jag!

vad kul ni har hela tiden! kul att det kommer massa nya nu också :)

2009-09-07 @ 17:07:15

Postat av: Sofia

jaa, verkligen jättegullig! fick mig världens själförtroendeboost! :) men ni 2 har ju alltid varit vacka som få så måste vara något med Eriksson-släkten ;) <3

2009-09-07 @ 19:59:15
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Postat av: Anonym

Ja jag längtar också efter att du kommer hem! Då ska vi ses & gå massa promenader & spela monopol & äta godis & bara skratta åt ingenting :-) LÄNGTAR! Tycker du att jag har blivit det.. Jag tycker inte det själv men vågen visade här om veckan -3kg det är inte mycket men tydligen märks det :-D Kul! :-) Vi får skypea någon dag babe <3

2009-09-08 @ 10:08:49
URL: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback