Thai Ginger, Capitol Hill, playdate, Scavenger Hunt, The Locks

2009-09-21 @ 08:42:44 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Söndag igen! Tiden går sanslöst snabbt här borta.

I fredags åkte jag downtown och träffade Jacob, Martina, Sara och Patric (en ny tysk au pair). Vi käkade middag på Thai Ginger och strosade runt lite tills vi slutade på en chokladbutik där glass och choklad (ja, tänka sig) förtärdes. Kvällen bestod till stor del av skratt och flummande. Underbart.

Martina och jag åkte hem till mig och "kollade" på Love Actually. Vissa somnade ju 15 minuter in på filmen, men jag hade mysigt ändå, haha.

Lördagen bestod av lunch i Capitol Hill med Sara och sen jobbade jag 4.30-11. Jacob och jag hade playdate med våra värdbarn. Han kom hit med sin fyraåriga tjej och sjuåriga kille. Intensiv, men otroligt lyckad kväll! Mitt nioåriga värdbarn blev nog lite betuttad i Jacob, haha.

Idag, söndag, var det au pair-möte med båda grupperna och Scavenger Hunt stod på agendan. Jag som är van att vara ensam svensk på au pair-mötena hade nu plötsligt en grupp på fem andra svenskar plus norska Helen. Vi bildade en grupp och begav oss ut för att hitta alla saker på listan vi fått.

Här kommer lite bilder från ett soligt Seattle. Några är mina, några är snodda från Helen's blogg.












Jacob ger oss extra points. (Om ni undrar varför han doppar huvudet i en önskebrunn)




Efter Scavenger Hunt åkte jag, Helen, Jacob och Emma och handlade lite gott och hade picnic vid the locks (slussar). Solen sken och det var varmt. Vi hade filt och musik från Emma's laptop. Båtar tuffade (eller seglade) förbi nedanför oss. Kan det bli bättre?

Emma. Ny supertrevlig svensk tjej som re-matchat från L.A.








Tack alla som gjorde denna helg till en toppenhelg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback