The coffee's never strong enough

2009-09-17 @ 20:04:31 • Kommentarer (4)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Torsdag igen. Tiden går fort här nu and I'm lovin' it!

Jag ska jobba till 7.30 på måndagar numer eftersom mitt äldsta värdbarn har fotbollsträning. Så i måndags kväll var jag bara hemma på kvällen. Riktigt skönt. Har börjat uppskatta hemmakvällar mer och mer på sista tiden. Billigt och bra är det ju också.

I tisdags åkte jag downtown för att träffa Martina och Sara. Och för att köpa mina älskade, underbara skor från Urban som jag kollat på så många gånger. Mitt i provningen ringde Jacob och frågade om vi ville komma till Cheesecake Factory där en tysk tjej från vår Au pair-grupp hade lite födelsedagsmiddag. Självklart ville vi det!

Helen och Jacob


Igår besökte Sofia Eriksson ett amerikanskt sjukhus! Jag hade migrän igen så min värdmamma "fick nog" och skjutsade mig först till ett ställe nära oss, men de hade inga läkare efter 5 p.m så vi fick åka till Urgent Care i Capitol Hill. Det resulterade i över 3 timmars väntan i ett sterilt rum med en läkare som gick in och ut och frågade lite frågor då och då. Fick 3 extra starka Asprin, recept på Naproxen och uppmanan att boka tid hos läkare för en mer genomgående undersökning. Tack och hej, sa jag och tog en taxi hem. Men jag ska ringa mitt försäkringsbolag och kolla vart de godkänner att jag bokar en tid.

Att göra:

1. Ta reda på vart jag ska ringa för att upphäva en parkeingsbot på 60 dollar som vi fick hemskickad. Det står att det är en Ford Van på the ticket och vi har en Volvo V70. Plus att jag vet precis vad jag gjorde då den är utskriven, 10.37 a.m. Jag var nämligen ledig så låg i sängen och skypade med hela familjen. Åkte till U-district vid 3-tiden. Weird! Jag har verkligen ingen lust att punga ut med 60 dollar för något jag inte ens har gjort!

2. Betala resan till Vancouver


3. Ringa försäkringsbolaget

4. Skriva ut min flygbiljett till NY

5. Ansöka till fler college-kurser

6. Ansöka till universitetskurs hemma i Sverige

7. Boka klipptid

8. Ta upp träningen igen

9. Hyra/låna en gitarr

10. Byta bloggdesign. Hehe.

Today is the final countdown! 10 dagar kvar och jag har aldrig längtat mer.

Kommentarer

Postat av: Mammi

1. Jobba

2. Tvätta

3. Packa

4. Sova

5. Åka bil

6. Vänta

7. Vänta mer

8. FARA

9. Vänta

10. Yipeeeee

7.

2009-09-17 @ 22:04:14

Postat av: Jacob

psst...Heike ar tysk =)

2009-09-17 @ 22:17:43
URL: http://jakecare.blogg.se/

Postat av: Sofia

Jag har ingen aning om varför jag skrev fransk, jag vet ju mkt väl att hon är tysk... Nu är det ändrat iaf =)

2009-09-18 @ 07:19:12
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Postat av: nathan

vad för kurs ska du söka till :D?

2009-09-19 @ 15:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback